Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4BES228Mesleki İngilizce1+2+022

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beslenme ve Diyetetik
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin iletişim becerilerini ve İngilizce dil becerilerini kendi ihtisas alanlarında geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Tıbbî konular hakkında tartışma, tıpla ilgili gündelik yaşamda gerçekleşebilecek durumları/olayları dinleyebilme, tıpla alakalı makale ve yazılı materyalleri okuma.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Doç.Dr. FATİH TARLAK
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Merve Özvar merve.ozvar@gedik.edu.tr
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ders notları, güncel makaleler
DERS NOTLARI
Vize/Final

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %50
Alan Bilgisi %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 1 14
Sınıf Dışı Ç. Süresi 8 1 8
Ara Sınavlar 1 1 1
Uygulama 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 52

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler tıpla ilgili konularda İngilizce fikir üretip bunları tartışabilecek, tıpla ilgili gündelik yaşamda gerçekleşebilecek durumları/olayları dinleyebilecekler, hastayı belli bir süre izleyip tıbbî belgeleri kaydedebilecekler.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Kayıt sonrası hastayı karşılama, hastanın kimlik bilgilerini içeren barkod bilekliğini/yazısını kontrol etme, vücudun bölümleri hakkında bilgi verme
2 Hastayı kabul etme ve kaydetme, belli durumlarda hastaya ne yapması gerektiği hakkında bilgi verme,
3 İyileşme sürecinde bulunan hastayla iletişim kurma/ilgilenme, gerçekleşebilecek muhtemel ağrıları hakkında bilgi verme
4 Intravenöz ilaç uygulamasını kontrol etme, intravenöz ilaç eklemeye yönelik teçhizatı kullanma, hastanın duyguları hakkında söz etme
5 Empati kurmak, ağrının dindirilmesi hakkında bilgilendirme, Palyatif Bakım Ağrı Değerlendirmesi hakkında bilgi sahibi olma
6 Görüşme becerileri: hastanın sorularına ilgili davranmak, hastanın (önceki geçirdiği hastalıklar ve benzeri) bilgilerini dikkate almak
7 Kendi doktor rolünü ifade edebilme, yaralanmaları tanımlama, kişisel bakıma yönelik hastaya günlük yaşam aktivitesini (ADLs) anlatma
8 Ara Sınav Haftası
9 Utanç verici durumlar ile başa çıkarken uygun bir dil kullanma, ilaç markasını okuma, hastanın gidişatı hakkında görüşme
10 Doğru/güvenli yutkunmayı anlatabilme, rahatsızlık verebilecek bir uygulamadan önce hastanın içini rahatlatacak ifadeler kullanma, görüşme becerileri: bir hastayı başka bir birime sevk etme
11 Tıbbi görüntüleme cihazlarını tanımlayabilme, Konuşma becerileri: Randevu verme
12 Hastanın onayını almak, insülinin nasıl kullanılacağını anlatabilme
13 Kişisel Diyabet Bakım Planını doldurmak/yazabilmek, yaşam tarzı, yeme alışkanlıkları ve diyabet hakkında konuşmak
14 Öğrenci Sunumları
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı Haftası


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 3 1 2 1 2 1 2 1 1
Ö1 3 1 2 1 2 1 2 1 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=118743&curProgID=5610&lang=tr