Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3BES251Özel Gereksinimli Bireylerde Beslenme2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beslenme ve Diyetetik
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Genel Eksiklilik (Impairment), Engellilik (Disability), Maluliyet (Handicap) kavramlarını, bedensel ve zihinsel engellilik durumu ve göstergelerinin öğretilmesi, Çocukluk- Adölesan- Yetişkin dönem engelli sağlığı ve beslenmesi üzerine güncel bilgilerin verilmesi ve bedensel ve zihinsel engeli olan bireylerde görülen beslenme bozukluları, beslenme durumunun değerlendirilmesi, gereksinmelerin saptanması, beslenme ile ilgili görülen sorunlara çözüm önerilerinin geliştirilmesini sağlamaktır
Dersin İçeriği Engellilik kavramı ve Engellilerin Toplumdaki yeri, Engelli bireylerin yaşadığı sorunlar ve imkansızlıklar, Bedensel ve Zihinsel Engelli birey sağlığı, Bedensel ve zihinsel engelli bireylerde gözlenen beslenme bozuklukları, bedensel ve zihinsel engelli bireylerin beslenme durumunun saptanması, bedensel ve zihinsel engelli bireylerde enerji ve besin ögesi gereksinmeleri, bireye özgü uygun beslenme programlarının geliştirilmesi, özel beslenme yolları
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Rabia Melda KARAAĞAÇ
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Merve Özvar merve.ozvar@gedik.edu.tr
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar MODERN NUTRITION IN HEALTH AND DISEASES KRAUSE’S FOOD, NUTRITION & DIET THERAPY
Ders Notları
Vize/Final

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 102

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Özel Gereksinimli Birey (Engellilik) kavramına Dünya Sağlık Örgütü (WHO), Birleşmiş Milletler ve ILO tarafından farklı bakış açılarıyla karşılaştırır.
2 Eksiklilik (Impairment), Engellilik (Disability), Maluliyet (Handicap) tanımlarını ve tedavilerini açıklar; özellikle beslenme tedavilerini yapılan çalışmalar doğrultusunda irdeler, bireye özgü tıbbi beslenme tedavilerini düzenler ve var olan başka rahatsızlıklarla tedavilerini uygular.
3 Bedensel ve zihinsel engelli bireylerde gözlenen beslenme bozukluklarını açıklar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş, Özel Gereksinimli Birey kavramı, Özel Gereksinimli Bireylerin Toplumdaki Yeri
2 Sağlıklı Beslenmede Temel İlkeler
3 Down Sendromunde Beslenme
4 Otizm Spektrum Bozukluğunda Beslenme
5 Prader Willi Sendromu, Serebral Palsi ve Beslenme
6 Spina Bifida ve Beslenme
7 Yarık Dudak/Yarık Damak ve Beslenme
8 Ara Sınav Haftası
9 Gebelik ve Emziklilik Döneminde Beslenme
10 Okul Öncesi ve Okul Çağı Döneminde Beslenme
11 Yaşlılık Döneminde Beslenme
12 Emilim Bozuklukları ve Beslenme
13 Menopoz ve Beslenme
14 İşçilerde Beslenme
15 Genel Tekrar
16 Final Sınav Haftası


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 2 5 4 1 1 2 1 2 1
Ö1 2 5 4 1 1 2 1 2 1
Ö2 2 5 4 1 1 2 1 2 1
Ö3 2 5 4 1 1 2 1 2 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=118776&curProgID=5610&lang=tr