Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Beslenme ve Diyetetik
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Vitamin ve minerallerin yapısı, özellikleri, sınıflandırılması, fonksiyonları, kaynakları, günlük alım önerileri, yetersizliği, aşırı alım ve toksisitelerini değerlendirmek, besinlerin vitamin-mineral içeriklerini değerlendirmek
|
Dersin İçeriği
|
Vitamin ve minerallerin sağlıklı beslenmedeki önemi, yapısı, özellikleri, sınıflandırması, fonksiyonları, kaynakları, günlük alım önerileri, yetersizliği, aşırı alım ve toksisiteleri. Besinlerin vitamin ve mineral içerikleri, hazırlama ve pişirme yöntemleri sırasında oluşan besin ögesi kayıpları, bazı temel ve geleneksel yemek tarifelerinin beslenme ilkeleri uygun şekilde laboratuvar ortamında uygulanmasıdır
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Çağla PINARLI cagla.pinarli@gedik.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Arş.Gör. Merve Özvar merve.ozvar@gedik.edu.tr
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
http://www.eatright.org/ Krause's Food & Nutrition Care Process Janice L. Raymond Beslenme ve Diyet Temel İlkeleri Prof. Dr. Haydar Özpınar
|
|
e için Temel Cep Kitabı. Width, M., Reinhard T. 2.Beslenme. Baysal A. 3.Krause Besin ve Beslenme Bakım Süreci. Mahan, K., Arlin, M. 4. Contemporary Nutrition. Wardlaw, G., Smith, A.
|
|
Ders sunumları
|
|
|
|
Vize/Final
|
|