Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4CGE274Fiziksel Büyüme ve Motor Gelişim2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin, beyin gelişimi ve motor performans, beden algısı, motor gelişim dönemleri, gelişimi etkileyen faktörler, fiziksel büyüme, büyümeyi etkileyen etmenler ve fiziksel büyümenin değerlendirilmesi, motor gelişim değerlendirilmesi, motor gelişimi destekleyici çalışmalar, ev-okul ve açık alanlarda uygulanabilecek çocuklara özgü egzersiz programları ve çevre düzenleme konularında bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriği Motor gelişimde temel konular, 0-18 yaşlar arasındaki (bebeklik, ilk çocukluk, orta çocukluk ve ergenlik dönemlerindeki) çocuklarda motor gelişim süreci ve özelikleri, motor gelişimi etkileyen faktörler; motor becerilerin tanımlanması, değerlendirilmesi ve motor becerilerde yeterlilik kavramlarının incelenmesi; 0-18 yaşlar arasındaki çocukların motor gelişimlerinin izlenmesi, iç ve dış mekânlarda motor gelişimi destekleyici uygulama örnekleri, materyal kullanımı ve çevre düzenlemesi.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Tartışma, Soru-cevap
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim üyesi atanacaktır
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Özer, S. D., Özer, K. (2000). Çocuklarda Motor Gelişim. Kazancı Kitap Tic. A.Ş. İstanbul.
Thomas, J. R., Lee, A. M. Thomas, K. T. (1989). Physical Education for Children Daily Lesson Plans. U.S.A.
Ders sunumları
Vize-Final Sınavı

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 12 12
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 92

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Dersin sonunda öğrenciler fiziksel büyüme ve motor gelişim süreçleri ile ilgili bilgi sahibi olup, çocukların motor gelişim değerlendirmesi ve destekleyici çalışmalar konusunda bilgi ve deneyim elde edeceklerdir.
2 Büyüme ve gelişimle ilişkili temel kavramları ve ilkeleri açıklar. Büyüme ve gelişimi etkileyen faktörleri sıralar. Büyüme ve gelişimde bireysel farklılıkları açıklar. Bebeklik döneminde gelişimsel riskleri fark eder.
3 Fiziksel büyüme ile ilgili kavramları açıklar. Fiziksel büyümeyi etkileyen etmenleri özetler. Yaşlara göre fiziksel büyümeyi açıklar. Fiziksel büyümenin gelişim alanları ile ilişkisini tartışır.
4 Motor gelişim ile ilgili temel kavramları açıklar. Motor gelişimini etkileyen etmenleri sıralar. Kaba ve ince motor gelişimi açıklar. Yaşlara göre motor gelişimi basamaklarını açıklar.
5 Motor gelişim değerlendirmesi yapar. Fiziksel büyüme ve motor gelişim ile ilgili sorunları fark eder ve ilgili profesyonellere yönlendireceğini açıklar.
6 Çocuğun gereksinimleri doğrultusunda fiziksel büyüme ve motor gelişimi destekleyici önerilerde bulunur. Çocuğun gereksinimleri doğrultusunda motor gelişimi destekleyici programlar hazırlar ve uygular. Fiziksel büyüme ve motor gelişim konusunda çocukların gereksinimlerine göre ailelere danışmanlık yapar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Motor gelişimde temel konular
2 0-18 yaşlar arasındaki (bebeklik, ilk çocukluk, orta çocukluk ve ergenlik dönemlerindeki) çocuklarda motor gelişim süreci ve özelikleri
3 0-18 yaşlar arasındaki (bebeklik, ilk çocukluk, orta çocukluk ve ergenlik dönemlerindeki) çocuklarda motor gelişim süreci ve özelikleri
4 0-18 yaşlar arasındaki (bebeklik, ilk çocukluk, orta çocukluk ve ergenlik dönemlerindeki) çocuklarda motor gelişim süreci ve özelikleri
5 0-18 yaşlar arasındaki (bebeklik, ilk çocukluk, orta çocukluk ve ergenlik dönemlerindeki) çocuklarda motor gelişim süreci ve özelikleri
6 Motor gelişimi etkileyen faktörler
7 Motor becerilerin tanımlanması, değerlendirilmesi ve motor becerilerde yeterlilik kavramlarının incelenmesi
8 Ara sınav
9 0-18 yaşlar arasındaki çocukların motor gelişimlerinin izlenmesi
10 0-18 yaşlar arasındaki çocukların motor gelişimlerinin izlenmesi
11 0-18 yaşlar arasındaki çocukların motor gelişimlerinin izlenmesi
12 İç ve dış mekânlarda motor gelişimi destekleyici uygulama örnekleri
13 Materyal kullanımı ve çevre düzenlemesi
14 İç ve dış mekânlarda motor gelişimi destekleyici uygulama örnekleri
15 Materyal kullanımı ve çevre düzenlemesi
16 Final sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Ö1 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Ö2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Ö3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö4 4 4 4 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4
Ö5 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ö6 3 3 3 5 3 3 3 3 3 3 3 3 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=118870&curProgID=5591&lang=tr