Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1TUR101Türk Dili I2+0+022

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı 1. Ulusal dil bilincini geliştirmek,
2. Türk dilinin tarihi, yapısı ve özellikleri hakkında bilgi edindirmek,
3. Dili sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanabilme, düşünceyi en doğru ifadeyle dile getirme becerisi kazandırmak.
4. Türk şiiri hakkında bilgi edindirmek
Dersin İçeriği Dil Kavramı, Dil-Düşünce İlişkisi, Dil-Kültür İlişkisi, Dünya Dilleri (Köken ve Yapı Bakımından), Türk Dilinin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri, Türk Dilinin Tarihsel Gelişimi, Türk Dilinin Yapısı, Türk Dilinin Anlatım Gücü, Günümüz Türkçesi, Yazım Kuralları, Doğru İfade, Bilim Dili ve Bilim Dili Olarak Türkçe, Türk Şiiri ve Şiir Dili.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu
Tartışma (discussion) metodu
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Merve VAN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Türk Dili Kitabı. Editör: Gülden Sağol Yüksekkaya. Duyap Yayıncılık. İstanbul, 2006. Demir, Nurettin ve Emine
Anlatım, tartışma,metin çözümleme uygulamaları.
Sınav (Ara sınav %40, Final %60)Ø Görüşme Ø Yazılı raporlarØ GösteriØ Poster Ø Grup ve/veya akran değerlendirmesi Ø Kendi kendini değerlendirme

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 57

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 "Türk dili ve Türk dili tarihi hakkında genel bilgiler vermek.Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermek
2 Öğrencileri Türk dilinin sorunlarına karşı daha bilinçli hale getirmek.Yazım kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak.Öğrencilere duygularını, düşüncelerini söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazandırmak
3 Ana dilinde yazılı ifade becerisini geliştirir.
4 Alanındaki bilgileri okuma ve kavrama konusunda kendini geliştirir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Konu, amaç, ana düşünce, ilmî dil, plân.
2 dilekçe yazımı
3 Tutanak, deneme.
4 Fıkra, makale, tenkit, tanıtma.
5 Mektup, hatırat.
6 Özgeçmiş, biyografi.
7 Seyahatname, sohbet, röportaj,nutuk
8 ara sınav
9 Sınav kağıtları üzerinde görüşme, cevapların değerlendirilmesi. Herhangi bir konu üzerinde tartışma.
10 Tiyatro, masal, şiir.
11 Konferans, bildiri, rapor, ilmî araştırma.
12 Bir kitabın şekil bakımından nasıl meydana geldiği:dış ön kapak, ithaf sayfası, iç kapak, kısaltmalar, vd. Bibliyografya çeşitleri ve kuralları.
13 Dipnot kuralları
14 Dipnot Kuralları
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Ö1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ö2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ö3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ö4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=118876&curProgID=5591&lang=tr