Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8CGE414Sağlık Kuruluşlarında Alan Çalışması2+16+01010

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Hastanede yatan çocukların gelişim özelliklerini, ruhsal durumlarını, çocuk, aile, personel etkileşimini, hastanede oyun ve oyun odalarını, hastane okullarını gözlemleme ve alana ilişkin uygulama yapma, çocuk ve aileleri hastaneye hazırlayıcı eğitim programı hazırlama, becerilerinin kazanımı amaçlanmaktadır. Ayrıca sağlık kuruluşlarından hizmet alacak çocuğun ailesine danışmanlık yapmak, I. ve II. Basamak sağlık kuruluşlarında çocukların gelişimlerine yönelik yapılabilecek çalışmalar ve sağlık problemi olan çocukların gelişimi ile ilgili yeterlilikler kazandırmak.
Dersin İçeriği Hastanede yatan çocukların hastalıkları ve gelişimsel özellikleri, çocukların hastane ortamına hazırlanması ve hastanede yatan çocuklara yönelik eğitim programlarının hazırlanması ve uygulanması.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Tartışma, Soru-Cevap.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Tansen TAYGUR ALTINTAŞ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Var

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ders notları
Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %30
Alan Bilgisi %70

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 5 5
Uygulama 24 8 192
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 10 263

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Çocuk odaklı aile danışmanlığı görüşme sürecinin sonuçlarını değerlendirir.
2 Çeşitli vakaları analiz ederek yorumlar.
3 Çocuğun gelişimini desteklemek amacıyla aile ve ilgili profesyonellerle işbirliği yapar.
4 Çocukların hastalık ve gelişimsel özelliklerine göre eğitim materyalleri geliştirir.
5 Eğitim ortamını çocukların hastalık ve gelişimsel özelliklerini göz önünde bulundurarak düzenler.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin tanıtımı ve içeriği
2 Dersin tanıtımı ve içeriği
3 Uygulama
4 Uygulama
5 Uygulama
6 Uygulama
7 Uygulama
8 Ara Sınav-Ödev
9 Uygulama
10 Uygulama
11 Uygulama
12 Uygulama
13 Uygulama
14 Uygulama
15 Uygulama
16 Final


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 5 5 5 4 5 5 5 5 5 4 4 5 5
Ö1 5 5 4 4 5 5 5 5 4 5 5 5 5
Ö2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 5 4
Ö3 5 5 5 5 4 5 5 5 5 4 5 4 4
Ö4 5 5 5 4 5 4 4 5 5 4 4 5 5
Ö5 5 5 5 4 5 5 5 4 5 5 4 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=118883&curProgID=5591&lang=tr