Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Çocuk Gelişimi
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin gelişimin yaşam boyu süren bir olgu olduğunu kavrayarak gelişim kuramlarını tartışabilmesini ve doğum öncesinden ölüme kadar süren insan gelişiminin ergenliğe kadar olan dönemlerinin özelliklerini gelişimsel boyutları ile öğrenmelerini ve tartışabilmelerini sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Gelişimsel dönemler, insan gelişimine yaşam boyu bakış açısı ve gelişimin doğası, gelişim kuramları ve gelişim araştırmaları, gelişimin biyolojik temelleri, çocuğu/aileyi tanıma amacıyla kullanılan görüşme yöntemleri, görüşme sonuçlarının değerlendirilmesi ve yorumlanması.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma (discussion) metodu
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Tanımsız Öğretim üyesi belli olunca yazılacaktır.
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim, Life-Span Development/ (Çev.Ed. Yuksel, G.)
|
|
Ders sunumları
|
|
|
|
|
|
Ara Sınav, Yarıyıl sonu sınavı
|
Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri
|
%45
|
|
Alan Bilgisi
|
%55
|
|
|