Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Çocuk Gelişimi
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Bireysel ve toplumsal yaşam döngüsü içerisinde aile kurumu ve aile işi ilişkiler hakkında bilgi kazandırmak
|
Dersin İçeriği
|
Aile ile ilgili temel kavramlar, aile ile ilgili kuramlar, ailenin fonksiyonları, aile sistemi, aile yaşam döngüsü, değişen aile yapısı ve aile dinamiği, aile içi ilişkiler, anne-baba tutumları, farklı özellikteki ailelerin sorunları, aile eğitimi, aile hukuku, aile ve çocuk hizmetleri, aile ile ilgili sosyal politikalar, ani yaşam olayları (boşanma, ölüm vb.), aile merkezli uygulamalar.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma (discussion) metodu
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Tanımsız Öğretim üyemiz belirlenince yazılacaktır.
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Ortaylı İ. (2001) Osmanlı Toplumunda Aile, Pan Yayıncılık, İstanbul Tezcan, Mahmut. Cumhuriyetten Günümüze Türk Ailesinin Dünü, Bugünü Geleceği (sosyo – kültürel açıdan). Yavuzer, H.(2004). Evlilik Okulu. Remzi Yayınevi. Aileye Hazırlık, Evliliğe Doğru, Ailede Rol ve Sorumluluklar, Ailede İletişim” 2001 Aile Raporu. TC. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Başkanlığı.Yayına Hazırlayan:İrfan Çayboylu, 2002, Ankara.s. 9-32 Yorburg, B. (2002) Familiy Realities, A Global View, Pearson Education Inc., New Jersey; Boss, P.G., LaRossa, W.J., Schumm, W.R ve Steinmetz, S.K (Ed.) (1993) Sourcebook of Family Theories and Methods, A Contextual Approach. Plenum Press, New York Yavuzer, H.(1991). Ana Baba ve Çocuk. Remzi Yayınevi, 8. Basım, İstanbul.
|
|
Ders sunumları
|
|
|
|
|
|
Ara Sınav, Yarıyıl sonu sınavı
|
Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri
|
%10
|
|
Alan Bilgisi
|
%90
|
|
|