Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3CGE215Beyin Gelişimi ve Çocuk Nörolojisi2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Sinir sistemi ve gelişimi, gelişim basamakları, gelişimsel ve nörolojik bozukluklar (motor ve mental gelişme geriliğine yaklaşım, statik ensefalopatiler, nörometabolik ve nörodejeneratif hastalıklar) ve tedavi yaklaşımları, çocuklarda ruh sağlığı sorunları, Türkiye?de kullanılan gelişimsel tarama testleri, psikometrik değerlendirme ve psikometrik testlerin kullanım alanlarına ilişkin yeterlilikler kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Beynin embriyolojik gelişimi, sinir sisteminin oluşumu, sinir sisteminin yapısı ve beynin işleyişi, frontal lob, limbik sistem, beyni etkileyen metabolik sorunlar, febril konvülziyon riskli bebekler ve bu bebeklerin özellikleri, serebral palsi, gelişim testleri, duyu bütünleme, orta beyin refleksleri, gelişimsel serebral anomaliler ve nöral tüp defekti, nörogenetik hastalıklar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma (discussion) metodu
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe ATAK MERİÇ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar ANLAR, B.,SERDAROĞLU, A., YAKUT, A. (2008). Gelişimsel Çocuk Nörolojisi, Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Basımevi, Ankara
Ders sunumları
Ders notları
Ara sınav, Yarıyıl sonu sınavı

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %80
Alan Bilgisi %20

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 12 12
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 106

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Sinir sisteminin yapısını ve işlevini ve gelişimini açıklar.
2 Çocukluk yaş grubunda gelişim basamaklarını örnekler ile tanımlar.
3 Gelişimsel ve nörolojik bozuklukları sınıflar ve motor ve mental retardasyona yaklaşım algoritmasını tanımlar.
4 Nörolojik bozukluklarının özelliklerini tartışır.
5 Nörolojik bozuklukların tedavi yaklaşımlarını örneklendirerek açıklar.
6 Çocukluk yaş grubunda sık olarak karşılaşılan ruh sağlığı sorunları ve nörolojik komorbiditeyi tanımlar.
7 Gelişimsel tarama testleri ve psikometrik değerlendirmenin prensipleri, kullanılan testler ve farklılıkları, ilke ve yöntemlerini açıklar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Beynin embriyolojik gelişimi
2 Sinir sisteminin oluşumu
3 Sinir sisteminin yapısı ve beynin işleyişi
4 Frontal lob
5 Limbik sistem
6 Beyni etkileyen metabolik sorunlar
7 Febril konvülziyon riskli bebekler ve bu bebeklerin özellikleri
8 Ara sınav
9 Serebral Palsi
10 Gelişim testleri
11 Gelişim testleri
12 Duyu bütünleme
13 Orta beyin refleksleri
14 Gelişimsel serebral anomaliler ve nöral tüp defekti developmental cerebral anomalies and neural tube
15 Nörogenetik hastalıklar
16 Final sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 4 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ö1 4 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ö2 4 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ö3 4 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ö4 4 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ö5 4 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ö6 4 4 5 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ö7 4 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=118916&curProgID=5591&lang=tr