Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Çocuk Gelişimi
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Sinir sistemi ve gelişimi, gelişim basamakları, gelişimsel ve nörolojik bozukluklar (motor ve mental gelişme geriliğine yaklaşım, statik ensefalopatiler, nörometabolik ve nörodejeneratif hastalıklar) ve tedavi yaklaşımları, çocuklarda ruh sağlığı sorunları, Türkiye?de kullanılan gelişimsel tarama testleri, psikometrik değerlendirme ve psikometrik testlerin kullanım alanlarına ilişkin yeterlilikler kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Beynin embriyolojik gelişimi, sinir sisteminin oluşumu, sinir sisteminin yapısı ve beynin işleyişi, frontal lob, limbik sistem, beyni etkileyen metabolik sorunlar, febril konvülziyon riskli bebekler ve bu bebeklerin özellikleri, serebral palsi, gelişim testleri, duyu bütünleme, orta beyin refleksleri, gelişimsel serebral anomaliler ve nöral tüp defekti, nörogenetik hastalıklar.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma (discussion) metodu
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe ATAK MERİÇ
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
ANLAR, B.,SERDAROĞLU, A., YAKUT, A. (2008). Gelişimsel Çocuk Nörolojisi, Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Basımevi, Ankara
|
|
Ders sunumları
|
|
Ders notları
|
|
|
|
Ara sınav, Yarıyıl sonu sınavı
|
Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri
|
%80
|
|
Alan Bilgisi
|
%20
|
|
|