Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3CGE273Çocuk Edebiyatı ve Medya2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders kapsamında, Dünyada ve Türkiye’deki çocuk edebiyatının tanıtılması, çocuklara yönelik hazırlanan basılı ve görsel yayınların incelenmesi ve doğru bir şekilde kullanılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği Çocuk Edebiyatının Çocuğun Gelişim Alanlarına Etkisi,
Dünyada ve Türkiye’de Çocuk Edebiyatının Tarihsel Gelişimi,
Çocuk Yayımlarında Bulunması Gereken Özellikler,
Çocuk Edebiyatı ve Gelişim Dönemlerine Göre Uygunluk ,
Çocuk Edebiyatı Türleri,
Çocukta Okuma Alışkanlığı ve Erken Okuryazarlık,
Çocuk Hakları ve Medya,
Dijital Medya Kullanımında Aile ve Öğretmenin Rolü
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma (discussion) metodu
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Nefise ÖZOK BULUT nefise.ozok@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Arıcı, A. F. (2018). Çocuk edebiyatı ve kültürü (2. baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
Çakmak-Güleç, H. (2020). Erken çocukluk dönemi edebiyatı. Pegem Akademi Yayıncılık.
Demirel, Ş., & Seven, S. (2021). Çağdaş çocuk edebiyatı. Pegem Akademi Yayıncılık.
Erdoğan, S., & Ören, M. (2016). Çocuk edebiyatı ve medya. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
Kılıç, Ş. (2021). Çocuk ve medya. Pegem Akademi Yayıncılık.
Oğuzkan, A. F. (2021). Çocuk edebiyatı (11. baskı). Anı Yayıncılık.
Temizyürek, F., Şahbaz, N. K., & Gürel, Z. (2016). Çocuk edebiyatı. Pegem Akademi Yayıncılık.
Tunagür, M., & Kardaş, M. N. (2021). Çocuk edebiyatı. Pegem Akademi Yayıncılık.
Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %40
Alan Bilgisi %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ödev 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 91

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Çocuk edebiyatına ilişkin kavramları tanır.
2 Çocuk edebiyatı türlerini sıralayarak örnek gösterir.
3 Çocuk edebiyatının önemini ve özelliklerini yorumlar.
4 Çocuk edebiyatının çocuğun gelişimine katkısını tartışır.
5 Çocuk kitaplarının özelliklerini sıralar.
6 Farklı yaş grubundaki çocuk kitaplarını inceleyip değerlendirir.
7 Medyanın çocuklar üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini fark eder.
8 Çocukları ve ebeveynleri medya konusunda yönlendirir.
9 Medya ve çocuk konusuna karşı gerekli duyarlılığı geliştirir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Ders hakkında bilgi verilmesi ve ders izlence formunun incelenmesi
2 Çocuk-Edebiyat ve Çocuk Edebiyatı Çocuk Edebiyatının Çocuğun Gelişim Alanlarına Etkisi
3 Dünyada ve Türkiye’de Çocuk Edebiyatının Tarihsel Gelişimi
4 Çocuk Gerçekliği ve Çocuğa Görelik Çocuk Yayımlarında Bulunması Gereken Özellikler
5 Çocuk Gerçekliği ve Çocuğa Görelik Çocuk Yayımlarında Bulunması Gereken Özellikler
6 Çocuk Edebiyatı ve Gelişim Dönemlerine Göre Uygunluk
7 Çocuk Edebiyatı ve Gelişim Dönemlerine Göre Uygunluk
8 Ara sınav
9 Çocuk Edebiyatı Türleri
10 Çocuk Edebiyatı Türleri
11 Çocukta Okuma Alışkanlığı ve Erken Okuryazarlık
12 Çocuk Hakları ve Medya
13 Medyanın Çocuklar Üzerindeki Etkileri
14 Dijital Medya Kullanımında Aile ve Öğretmenin Rolü
15 Vaka Analizi
16 Final sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 4 5 3 5 4 4 5 4 4 4 5 4 5
Ö1 5 4 3 5 4 5 5 4 5 4 5 4 5
Ö2 4 5 3 5 4 5 5 4 4 4 5 4 5
Ö3 5 5 3 5 4 4 5 4 5 4 5 4 5
Ö4 4 5 4 5 4 5 4 4 4 4 5 4 5
Ö5 4 5 3 5 5 5 5 4 5 4 5 4 5
Ö6 5 4 4 5 5 4 4 4 4 4 5 4 5
Ö7 4 4 4 5 5 4 5 4 4 4 5 4 5
Ö8 4 4 4 5 4 4 4 4 4 4 5 4 5
Ö9 4 4 5 5 4 4 5 4 4 4 5 4 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=118937&curProgID=5591&lang=tr