Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5CGE305Gelişimsel Psikopatoloji3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Çocuk ve ergenlerde sıklıkla rastlanan ve gelişimsel psikopatoloji altında incelenen uyum ve davranış problemlerine ilişkin bilgi vermek.
Dersin İçeriği Gelişimsel psikopatoloji, mental retardasyon, yaygın gelişimsel bozukluklar, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, bağlanma bozuklukları, öğrenme güçlüğü, duygu durum bozuklukları, kişilik bozuklukları, kaygı bozuklukları, şizofreni, intihar, yeme bozuklukları, istismar, madde kullanımı, kekemelik, DSM 5 tanı kriterleri, ICD tanı kriterleri.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Soru-Cevap, Beyin Fırtınası.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Tansen TAYGUR ALTINTAŞ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ders notları
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Ders notları
Vize-Final

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 95

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, önemini tanımlar, çocukluk ve ergenlik dönemlerinde sıklıkla rastlanan ruhsal bozukluklar hakkında bilgi sahibi olacak ve bunları açıklayabilecekler; ayrıca DSM 5 tanı kriterlerini sıralayabileceklerdir.
2 Öğrenciler, normal ve problem davranışlar ile ruhsal bozukluklar arasındaki farkı ayırt edebileceklerdir.
3 Öğrenciler, çeşitli davranışsal problemleri ayırt edebilecek ve tanımlayabilecek; bu problemlerin belirtilerini öğreneceklerdir.
4 Ruhsal bozukluk olasılığı olan çocukların yönlendirilmesi gereken ilgili uzman hekimi birimleri söyleyebilecek teorik birikime sahip olacaklardır.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş ve yaklaşım
2 Gelişimsel Psikopatoloji, Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
3 Nörogelişimsel ve Nörobilişsel Bozukluklar
4 Kişilik Bozuklukları
5 Depresyon ve Anksiyete Bozuklukları
6 Duygu, Dürtü Kontrolü ve Davranış Bozuklukları
7 Obsesif Kompulsif Bozukluklar
8 Vize sınavı
9 Travma ve Strese Bağlı Bozukluklar
10 Bağlanma Bozuklukları
11 Somatik Belirtiler Bozuklukları
12 Beslenme ve yeme bozuklukları
13 Uyku ve Boşaltım Bozuklukları
14 Cinsel Hoşnutsuzluk Bozuklukları
15 Madde Kullanımına Bağlı Bozukluklar
16 Final sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 5 5 5 4 5 4 5 5 5 4 4 5 5
Ö1 5 5 5 4 5 5 5 5 5 4 4 5 5
Ö2 5 5 5 4 5 4 5 4 5 4 4 4 5
Ö3 5 5 4 5 5 5 5 5 4 3 4 5 5
Ö4 4 5 5 4 4 4 5 5 5 4 3 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=118954&curProgID=5591&lang=tr