Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6CGE306Erken Çocukluk Dönemi Uygulamaları2+8+067

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders kapsamında öğrencilerin, okul öncesi eğitim kurumları ve bu kurumlarda gerçekleştirilen uygulamaları tanımaları ve uygulama deneyimi kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim üyesi atanacaktır
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Var

Ders Kaynakları
Kaynaklar MEB (2013). Okul öncesi eğitim programı. Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
MEB (2013). 0-36 aylık çocuklar için eğitim programı. Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
Yıldırım, A. (2019). Okul öncesi eğitim programları. Pegem Akademi Yayıncılık.
Toran, M. (2020). Okul öncesi eğitimde program: Temel bileşenler ve uygulamalar. Pegem Akademi Yayıncılık.
2013 Okul Öncesi Eğitim Programı
Uygulama kılavuzu
Ödev/Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %60
Alan Bilgisi %40

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ödev 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 2 2 4
Uygulama 12 8 96
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 7 166

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Uygulama okulunda öğretmenlik yaparak mesleğinin yeterliklerini geliştirebilecek.
2 Okul öncesi eğitim programını anlayabilecek, farklı kaynakları değerlendirebilecek, ölçme ve değerlendirme yapabilecek.
3 Uygulama sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirebilecek.
4 Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini geliştirebilecek.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Ders ve uygulama kılavuzu hakkında bilgi verilmesi
2 Okul müdürü ve öğretmenle tanışma; Kurum gözlemi
3 Kurum gözlemi
4 Sınıf gözlemi; Gelişim raporu için gözlem yapılacak çocukların belirlenmesi
5 Sınıf gözlemi; Gelişim raporu için belirlenen çocukların gözlemlenmesi
6 Öğretmen ve çocukların gözlemlenmesi; Gelişim raporu için belirlenen çocukların gözlemlenmesi
7 Öğretmen ve çocukların gözlemlenmesi; Gelişim raporu için belirlenen çocukların gözlemlenmesi
8 Ara Sınav (Dosya teslimi)
9 Planlanan tam günlük eğitim akışının uygulanması ve değerlendirilmesi; Kavramlara aylık eğitim planlarında yer verme durumu çizelgesi; Kazanım ve göstergelere aylık eğitim planlarında yer verme durumu çizelgesi; Gelişim raporu için belirlenen çocukların gözlemlenmesi
10 Planlanan tam günlük eğitim akışının uygulanması ve değerlendirilmesi; Kavramlara aylık eğitim planlarında yer verme durumu çizelgesi; Kazanım ve göstergelere aylık eğitim planlarında yer verme durumu çizelgesi; Gelişim raporu için belirlenen çocukların gözlemlenmesi
11 Planlanan tam günlük eğitim akışının uygulanması ve değerlendirilmesi; Kavramlara aylık eğitim planlarında yer verme durumu çizelgesi; Kazanım ve göstergelere aylık eğitim planlarında yer verme durumu çizelgesi; Gelişim raporu için belirlenen çocukların gözlemlenmesi
12 Planlanan tam günlük eğitim akışının uygulanması ve değerlendirilmesi; Kavramlara aylık eğitim planlarında yer verme durumu çizelgesi; Kazanım ve göstergelere aylık eğitim planlarında yer verme durumu çizelgesi; Gelişim raporu için belirlenen çocukların gözlemlenmesi
13 Planlanan tam günlük eğitim akışının uygulanması ve değerlendirilmesi; Kavramlara aylık eğitim planlarında yer verme durumu çizelgesi; Kazanım ve göstergelere aylık eğitim planlarında yer verme durumu çizelgesi; Gelişim raporu için belirlenen çocukların gözlemlenmesi
14 Planlanan tam günlük eğitim akışının uygulanması ve değerlendirilmesi; Kavramlara aylık eğitim planlarında yer verme durumu çizelgesi; Kazanım ve göstergelere aylık eğitim planlarında yer verme durumu çizelgesi; Gelişim raporu için belirlenen çocukların gözlemlenmesi
15 Planlanan tam günlük eğitim akışının uygulanması ve değerlendirilmesi; Kavramlara aylık eğitim planlarında yer verme durumu çizelgesi; Kazanım ve göstergelere aylık eğitim planlarında yer verme durumu çizelgesi; Gelişim raporu için belirlenen çocukların gözlemlenmesi
16 Dönem Sonu Sınavı (Dosya teslimi)


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 4 5 5
Ö1 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 4 5 5
Ö2 5 4 5 4 4 4 4 5 4 5 3 5 4
Ö3 5 5 5 5 4 4 5 5 5 5 4 5 5
Ö4 5 4 5 5 5 4 5 5 5 5 4 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=118963&curProgID=5591&lang=tr