Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4CGE230Erken Çocukluk Eğitimi Yaklaşımları2+0+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders kapsamında Dünyada uygulanan farklı erken çocukluk eğitimi yaklaşımları ve programlarının incelenmesi, Türkiye koşulları ile karşılaştırılarak ülkemiz için uygulanabilir yaklaşımların tartışılması ve tartışılan her yaklaşım için en uygun özelliklerin saptanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Erken Çocukluk Eğitimi Yaklaşımlarına Giriş
Türkiye’de Uygulanan Okul Öncesi Eğitim Programı
Kaliteli Erken Çocukluk Eğitimi ve Gelişime Uygun Uygulamalar
Montessori Metodu
Proje Yaklaşımı
Reggio Emilia Yaklaşımı
High/Scope Yaklaşımı
Bank Street Yaklaşımı
Orman Okulu Yaklaşımı
Ekopedagojik Yaklaşımla Çevre Eğitimi
Waldorf Yaklaşımı
Orff Schulwerk
STEM Eğitimi
Head Start Programı
Portage Programı
Ön Yargı Karşıtı Program
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma metodu
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim üyesi atanacaktır
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Aktan-Acar, E. (2020). Erken çocukluk eğitimi mozaiği. Nobel Akademik Yayıncılık.
Başal, H. A. (2010). Okul öncesi eğitimde uygulanan farklı modeller. Dora Yayınevi.
Yıldırım, A. (2019). Okul öncesi eğitim programları. Pegem Akademi Yayıncılık.
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Ara sınav, Yarıyıl sonu sınavı

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %60
Alan Bilgisi %40

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 71

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Erken çocukluk eğitim programlarıyla ilgili temel kavramları açıklayabilir.
2 Türkiye'de uygulanan Okul Öncesi Eğitim Programının özelliklerini ve ilkelerini açıklayabilir.
3 Dünyada uygulanan erken çocukluk eğitimi yaklaşımları ve modellerini açıklayabilir.
4 Dünyada uygulanan erken çocukluk eğitimi yaklaşım ve modellerini karşılaştırabilir.
5 Dünyada ve Türkiye'de uygulanan erken çocukluk eğitimi uygulamalarını karşılaştırabilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Ders hakkında bilgi verilmesi ve ders izlence formunun incelenmesi.
2 Erken Çocukluk Eğitimi Yaklaşımlarına Giriş Türkiye’de Uygulanan Okul Öncesi Eğitim Programı
3 Kaliteli Erken Çocukluk Eğitimi ve Gelişime Uygun Uygulamalar
4 Montessori Metodu
5 Proje Yaklaşımı
6 Reggio Emilia Yaklaşımı
7 High/Scope Yaklaşımı
8 Vize Sınavı
9 Bank Street Yaklaşımı
10 Orman Okulu Yaklaşımı
11 Waldorf Yaklaşımı
12 Orff Schulwerk
13 STEM Eğitimi
14 Head Start Programı
15 Vaka Analizi
16 Dönem Sonu Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 4 4 4 3 3 4 5 5 4 3 4 4 4
Ö1 4 4 3 3 3 3 4 4 3 2 3 3 3
Ö2 4 4 4 3 3 3 4 5 4 2 3 4 4
Ö3 4 4 4 3 3 4 4 5 4 3 4 4 4
Ö4 5 5 4 4 4 4 5 5 4 3 4 4 4
Ö5 5 5 4 4 4 4 5 5 4 3 4 4 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119186&curProgID=5591&lang=tr