Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Çocuk Gelişimi
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Bu ders kapsamında Dünyada uygulanan farklı erken çocukluk eğitimi yaklaşımları ve programlarının incelenmesi, Türkiye koşulları ile karşılaştırılarak ülkemiz için uygulanabilir yaklaşımların tartışılması ve tartışılan her yaklaşım için en uygun özelliklerin saptanması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Erken Çocukluk Eğitimi Yaklaşımlarına Giriş Türkiye’de Uygulanan Okul Öncesi Eğitim Programı Kaliteli Erken Çocukluk Eğitimi ve Gelişime Uygun Uygulamalar Montessori Metodu Proje Yaklaşımı Reggio Emilia Yaklaşımı High/Scope Yaklaşımı Bank Street Yaklaşımı Orman Okulu Yaklaşımı Ekopedagojik Yaklaşımla Çevre Eğitimi Waldorf Yaklaşımı Orff Schulwerk STEM Eğitimi Head Start Programı Portage Programı Ön Yargı Karşıtı Program
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma metodu
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Tanımsız Ders açıldığında öğretim üyesi atanacaktır
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Aktan-Acar, E. (2020). Erken çocukluk eğitimi mozaiği. Nobel Akademik Yayıncılık. Başal, H. A. (2010). Okul öncesi eğitimde uygulanan farklı modeller. Dora Yayınevi. Yıldırım, A. (2019). Okul öncesi eğitim programları. Pegem Akademi Yayıncılık.
|
|
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
|
|
|
|
|
|
Ara sınav, Yarıyıl sonu sınavı
|
Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri
|
%60
|
|
Alan Bilgisi
|
%40
|
|
|