Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Çocuk Gelişimi
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Bu ders kapsamında çocuğun gelişimi ve eğitiminde oyunun yeri, önemi, kuramsal temeline ilişkin bilgi kazandırılması ve oyun temelli değerlendirmenin yapılabilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Oyun Nedir? Oyunun Gelişimsel Katkıları Oyuna İlişkin Görüşler Oyun Kuramları Oyun Ortamları ve Araç Gereçleri Oyunda Öğretmen Rolleri ve Oyunun Desteklenmesi Oyun Gelişimi ve Değerlendirmesi Erken Çocuklukta Fen-Matematik Eğitimi ve Oyun Dış Mekan Oyunları Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Oyun Farklı Kültürlerde Oyun Oyun Terapisi
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma metodu, Drama-Dramatizasyon metodu
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Tanımsız Ders açıldığında öğretim üyesi atanacaktır
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Aksoy, A. B. & Dere-Çiftçi, H. (2020). Erken çocukluk döneminde oyun. Pegem Akademi Yayıncılık. Gülay-Ogelman, H. (2020). Yaşamın ilk yıllarında oyun: Oyuna çok yönlü bakış. Pegem Akademi Yayıncılık. Önder, A. & Arslan-Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta oyun ve oyun yoluyla öğrenme. Nobel Akademik Yayıncılık. Ören, M. (2016). Çocuk ve oyun. Anadolu Üniversitesi Yayınları. Yalman-Polatlar, D. (2021). Erken çocuklukta oyun gelişimi ve eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık.
|
|
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
|
|
|
|
|
|
Ara sınav, Yarıyıl sonu sınavı
|
Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri
|
%30
|
|
Alan Bilgisi
|
%70
|
|
|