Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5CGE323Erken Çocukluk Eğitiminde Program Geliştirme3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı erken çocukluk döneminde eğitim sürecinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinin öğrenilmesidir.
Dersin İçeriği Erken Çocukluk Eğitiminin Tanımı, Kapsamı, Önemi ve Temel İlkeleri
Eğitim Programının Önemi, İlkeleri ve Ögeleri
Türkiye’de Uygulanan Okul Öncesi Eğitim Programlarının Tarihsel Gelişimi
Okul Öncesi Eğitimde Öğretmenin Rolü
Okul Öncesi Eğitimde Planlama-Uygulama-Değerlendirme
Okul Öncesi Eğitim Ortamı Düzenleme
Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı ve Rehberlik Çalışmaları
Kapsayıcı Eğitim
Dersin Yöntem ve Teknikleri Tartışma, Beyin Fırtınası
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Nefise ÖZOK BULUT nefise.ozok@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Tan, Ş. (2019). Öğretim ilke ve yöntemleri (15. baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
Haktanır, G. (2020). Erken çocukluk eğitimine giriş (2. baskı). Anı Yayıncılık.
Yıldırım, A. (2019). Okul öncesi eğitim programları. Pegem Akademi Yayıncılık.
Toran, M. (2020). Okul öncesi eğitimde program: Temel bileşenler ve uygulamalar. Pegem Akademi Yayıncılık.
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Ödev (Ara Sınav)/Final

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %75
Alan Bilgisi %25

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ödev 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 1 16 16
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 106

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Eğitimde program geliştirmenin kavramsal ve kuramsal temellerini açıklayabilecektir.
2 Öğretim modelleri, stratejileri, yöntem ve tekniklerini açıklayabilecektir.
3 Okul öncesi eğitim programının amaçları, ilkeleri ve özelliklerini açıklayabilecektir.
4 Eğitim programının planlama sürecini açıklayabilecektir.
5 Eğitim programının uygulama sürecini açıklayabilecektir.
6 Eğitim programının değerlendirme sürecini açıklayabilecektir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Ders hakkında bilgi verilmesi ve ders izlence formunun incelenmesi
2 Erken Çocukluk Eğitiminin Tanımı, Kapsamı, Önemi ve Temel İlkeleri
3 Eğitim Programının Önemi, İlkeleri ve Ögeleri
4 Öğretim Modelleri, Stratejileri, Yöntem ve Teknikleri
5 Öğretim Modelleri, Stratejileri, Yöntem ve Teknikleri
6 Türkiye’de Uygulanan Okul Öncesi Eğitim Programlarının Tarihsel Gelişimi
7 Okul Öncesi Eğitimde Öğretmenin Rolü; Okul Öncesi Eğitimde Planlama
8 Ara Sınav
9 Okul Öncesi Eğitim Ortamı Düzenleme
10 Okul Öncesi Eğitim Programında Değerlendirme
11 Okul Öncesi Eğitim Programında Etkinlik Türleri
12 Okul Öncesi Eğitim Programı için Uygulamalı Çalışmalar
13 Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı ve Rehberlik Çalışmaları
14 Kapsayıcı Eğitim: Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırma / Bütünleştirme
15 Vaka Analizi
16 Dönem Sonu Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 5 5 5 4 4 4 5 5 5 5 4 5 5
Ö1 4 4 4 3 3 3 4 4 4 4 3 4 4
Ö2 4 4 4 3 3 3 4 4 4 4 3 4 4
Ö3 5 4 5 4 4 4 5 4 4 4 3 4 4
Ö4 5 5 5 4 4 4 5 5 5 5 4 5 5
Ö5 5 5 5 4 4 4 5 5 5 5 4 5 5
Ö6 5 5 5 4 4 4 5 5 5 5 4 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119194&curProgID=5591&lang=tr