Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Çocuk Gelişimi
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Erken çocukluk eğitiminde; resmi-özel okul öncesi eğitim kurumlarında okul-aile işbirliğini, önemi, gerekli kılan etmenler, yararları, yasal dayanakları ve ilgili mevzuat, aile katılım çalışmaları, aile eğitimi ve destek programları, toplumsal bilinç oluşturmada etkili okul-aile-çevre ilişkileri, okul-aile katılımını kolaylaştırıcı yaklaşım ve tutumlar, okul-aile işbirliği ve aile katılım türleri-etkinlikleri, özel durumlarda uygulanacak bireysel program ve kriz yönetimiyle ilgili kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar; aile eğitiminin önemi, hedefleri, ilkeleri; aile eğitimi modelleri; aile kuramları (Aile Sistem Kuramları, Sosyal İlişki Kuramı, Biyoekolojik Kuram, Yapısal İşlevsel Kuram); Türkiye'de ve diğer ülkelerde aile eğitimi uygulamaları; aile eğitim çalışmalarını planlama, uygulama ve değerlendirme; aile eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler; aile katılım çalışmaları (aile iletişim etkinlikleri, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı, bireysel görüşmeler, ev ziyaretleri); 0-36 ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER) ve Okul Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'nin (OBADER) incelenmesi.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğretim Üyesi Meliha KIRKINCIOĞLU
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
1 2 3 4 5 6 7
|
|
Ders notları haftalık verilecektir.
|
|
Ders notları
|
|
|
|
Ara sınav-Final Sınav
|
Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri
|
%30
|
|
Alan Bilgisi
|
%70
|
|
|