Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Çocuk Gelişimi
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin, İhmal ve istismar kavramlarını öğrenmesi, İhmal ve istismarda risk grubu sayılabilecek çocukların (sokak ve sokakta çalışan, korunmaya muhtaç, işçi çocuklar) gelişimsel özelliklerini bilerek onlarla iletişime geçebilmeleri Çocuk ihmal ve istismarında disiplinler arası işbirliği yollarını ve ihmal ve istismara uğramış çocuklarda izlenebilecek yolların öğrenebilmesi, İhmal ve istismar edilmiş çocukların gelişimsel süreçlerini izleyebilmesi, bu çocuklarla iletişim becerilerini öğrenmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin Tanıtımı, Çocuk İhmal ve İstismarın Tanımı; Çocuk İhmal ve İstismarın Tarihsel Modeller; Açıklamaya Yönelik Modeller, Çocuk İhmal ve İstismarın Risk Etmenleri; İhmal ve İstismarda Yaygınlık; İhmal Türleri Çocuk İstismarı Türleri, Fiziksel İstismar; Okulda Fiziksel İstismar; Akran Zorbalığı, Fiziksel İstismar-Sosyal Anksiyete Bozukluğu; Fiziksel İstismarın Çocuk Üzerindeki Etkileri, Cinsel İstismar ve Belirtileri Pedofili; Ensest; Kurumda Cinsel İstismar, Ara Sınav Haftası Çocuk Pornografisi; Cinsel İstismar ve İnternet Küçük Yaşta Evlilikler; Çocuk İzlem Merkezleri (ÇİM) Duygusal İstismar; Ekonomik İstismar; Munchausen by Proxy Sendromu İhmal ve İstismar Arasındaki Fark; İhmal ve İstismara Yönelik Koruma İhmal ve İstismar Arasındaki Fark; İhmal ve İstismara Yönelik Koruma Çocukla Adli Görüşme Süreci, B. M. Çocuk Hakları Sözleşmesi İle Tanınan Temel Haklar, Final Sınavı Haftası
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma, Soru Cevap
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe ATAK MERİÇ
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
|
|
ders notları haftalık olarak verilecektir.
|
|
|
|
|
|
Vize -Final
|
Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri
|
%40
|
|
Alan Bilgisi
|
%60
|
|
|