Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3CGE271Erken Okuryazarlık2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Erken çocukluk döneminde okuma-yazma gelişimini anlama; okuma-yazma için gerekli becerileri destekleme; okuma-yazma temelli eğitim programı ve öğrenme ortamı hazırlama ile ilgili temel bilgi ve becerilerin kazanılması.
Dersin İçeriği Okula hazırbulunuşluğun tanımı ve hazırbulunuşluğu etkileyen faktörler; ilkokula hazırlığın boyutları (fiziksel, sosyal, duygusal, bilişsel, dil, öz bakım becerileri), okula hazırbulunuşluk yeterliliklerinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler hazırlama; okul öncesi eğitimde okuma yazmaya hazırlık çalışmalarının önemi, temel kavramlar, okuma yazma yaklaşımları, okuma kazanımını etkileyen etmenler, okuma yazma becerilerinin gelişimi, erken okuryazarlık, okuma becerileri ve alt alanları; alfabe bilgisi (alfabe öncesi aşama, logografik düzeyi, kısmi alfabe aşaması/yarı fonetik düzey, tam alfabe aşaması, birleştirilmiş alfabe aşaması/telaffuz), fonolojik süreç becerileri (ses farkındalığı, ses hafızası, ses kullanımı), sözel dil becerileri ve sözcük bilgisi gelişimi; yazmaya hazırlık (yazı farkındalığı), okul öncesi eğitim programına uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma (discussion) metodu
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim üyesi atanacaktır.
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ders notları
Ders notları haftalık verilecektir.
Ders notları
Ara Sınav- Final Sınavı

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %50
Alan Bilgisi %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 12 12
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 92

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Okula hazırbulunuşluğun tanımı ve hazırbulunuşluğu etkileyen faktörleri açıklar
2 Erken çocukluk döneminde dil ve kavram gelişimini, etkileyen faktörleri ve öğretmenin rolünü açıklar.
3 Okuma-yazma becerisini geliştirmede okul öncesi eğitim programlarının, öğretmenlerin ve öğrenme ortamlarının öneminin farkında olur.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Okula hazırbulunuşluğun tanımı ve hazırbulunuşluğu etkileyen faktörler
2 İlkokula hazırlığın fiziksel, sosyal ve duygusal boyutları
3 İlkokula hazırlığın bilişsel, dil ve özbakım becerileri ile ilgili boyutları
4 Okula hazırbulunuşluk yeterliliklerinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler hazırlama
5 Okul öncesi eğitimde okuma yazmaya hazırlık çalışmalarının önemi
6 Erken okuryazarlık becerileri ile ilgili temel kavramlar
7 Erken okuryazarlık bileşenleri
8 Ara Sınav Haftası
9 Erken okuryazarlık gelişimini etkileyen etmenler
10 Erken çocukluk dönemine ilişkin uygun erken okuryazarlık programı planlama
11 Erken çocukluk dönemine ilişkin erken okuryazarlık programı planlaması
12 Erken çocukluk dönemine ilişkin erken okuryazarlık programının uygulanması
13 Erken çocukluk dönemine ilişkin erken okuryazarlık programının uygulanması
14 Etkileşimli kitap okuma becerileri
15 Etkileşimli kitap okuma becerileri
16 Final Sınavı Haftası


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 4 4 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Ö1 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Ö2 4 4 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Ö3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119207&curProgID=5591&lang=tr