Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4CGE276Erken Çocukluk Döneminde Akran İlişkileri2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı çocukluk dönemi boyunca ve ergenlikte akran ilişkilerinin gösterdiği değişimi, saldırganlığı ve zorbalığı açıklamaktır.
Dersin İçeriği Akran İlişkileri Araştırmalarının Tarihçesi, Akran İlişkilerine Ait Kuramlar ve Yaklaşımlar, Akran İlişkilerinin Yapısı, Okul Öncesi Dönemde Akran İlişkilerinin Önemi, Okul Öncesi Dönemde Akran İlişkilerinin Gelişimi, Akran İlişkileri ile İlgili Kavramlar, Farklı Akran İlişki Türleri, Sosyal Konum, Okul Öncesi Dönemde Akran İlişkilerinin Gelişimini Etkileyen Unsurlar, Risk Altında Bulunan Çocuklarda Akran İlişkileri, Okul Öncesi Dönemde Akran İlişkilerini Değerlendirmek, Okul Öncesi Dönemde Akran İlişkileri Nasıl Geliştirilir?
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma metodu
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim üyesi atanacaktır.
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ogelman, H. (2016). Okul Öncesi Dönemde Akran İlişkileri. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
Ders notları haftalık verilecektir.
Ders notları
Ara sınav- Final sınavı

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %10
Alan Bilgisi %90

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 12 12
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 92

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Akran zorbalığının diğer saldırgan davranışlardan farkını anlar ve tanımını yapar.
2 Akran zorbalığı araştırmalarının tarihçesini açıklar, görgül araştırma bulgularını değerlendirir ve yorumlar
3 Görgül araştırma bulgularını değerlendirir ve yorumlar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Akran İlişkileri Araştırmalarının Tarihçesi
2 Akran İlişkilerine Ait Kuramlar ve Yaklaşımlar
3 Akran İlişkilerinin Yapısı
4 Okul Öncesi Dönemde Akran İlişkilerinin Önemi
5 Okul Öncesi Dönemde Akran İlişkilerinin Gelişimi
6 Akran İlişkileri ile İlgili Kavramlar
7 Farklı Akran İlişki Türler
8 Ara sınav haftası
9 Farklı Akran İlişki Türleri
10 Sosyal Konum
11 Okul Öncesi Dönemde Akran İlişkilerinin Gelişimini Etkileyen Unsurlar
12 Risk Altında Bulunan Çocuklarda Akran İlişkileri
13 Okul Öncesi Dönemde Akran İlişkilerini Değerlendirmek
14 Okul Öncesi Dönemde Akran İlişkileri Nasıl Geliştirilir?
15 Genel Tekrar
16 Final sınav haftası


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Ö1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Ö3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119212&curProgID=5591&lang=tr