Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4HEM112Kendini Tanıma ve Girişkenlik2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencinin iletişim becerilerini etkili biçimde kullanabilmesidir.
Dersin İçeriği Dersin Tanıtımı/ Grup kurallarının tartışılması, İletişim Sırasındaki Davranış Biçimleri,
Çekingen, saldırgan ve atılgan davranış ve özellikleri, Rol oynama, Sözsüz İletişim, Olumlu ve Olumsuz Duygular, Rol oynama, “Ben Dili” – “Sen Dili”, Davranışlara Yönelik Gerçekdışı Düşünceler, Rol oynama,
Gevşeme Teknikleri, Grup sunumları, Değerlendirme
Dersin Yöntem ve Teknikleri Soru Cevap, Beyin Fırtınası
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim üyesi atanacaktır
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ders notları, PowerPoint sunumlar, tıbbi dergiler ve yayınlar.

Dersin notları dersi veren öğretim üyesi tarafından verilecektir.
Vize-Final

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 95

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Kendi iletişim özelliklerinin farkına varması
2 Kendini ve başkalarını tanıma becerilerini öğrenebilmesi
3 İlişkilerinde ben dilini kullanması
4 Kendi duygu-düşünce-davranışları arasındaki ilişkiyi fark etmesi
5 İlişkilerinde atılgan olabilmesi
6 Davranışlara yönelik gerçek dışı düşüncelerini fark etmeye başladığını ifade etmesi


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin Tanıtımı/ Grup kurallarının tartışılması
2 İletişim Sırasındaki Davranış Biçimleri
3 Çekingen, saldırgan ve atılgan davranış ve özellikleri
4 İletişim çatışmaları
5 Sözsüz İletişim
6 Olumlu ve Olumsuz Duygular
7 Değerlendirme
8 Ara sınav
9 Sınırlar- sorumluluklar
10 “Ben Dili” – “Sen Dili”
11 Davranışlara Yönelik Gerçekdışı Düşünceler
12 Bazı özel durumlarda iletişim
13 Gevşeme Teknikleri
14 Grup sunumları
15 Değerlendirme
16 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ö1 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ö2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ö3 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Ö4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Ö5 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Ö6 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119213&curProgID=5591&lang=tr