Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Çocuk Gelişimi
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, erken çocukluk dönemi bilim ve matematik eğitiminin öneminin kavranması, okul öncesi dönem çocukları için bilim ve matematik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri hakkında bilgi sahibi olunmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Erken Çocuklukta Fen ve Bilimsel Süreç Becerileri Fen Öğrenme Merkezi, Fen Eğitim Materyalleri ve Fen Öğretim Yöntemleri Erken Çocukluk Eğitiminde Bilimin Doğası Fen Eğitiminde Öğretmenin, Ailenin ve Toplumun Rolü Erken Çocukluk Döneminde Fen Etkinlik Örnekleri Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitiminde Temeller, İlke ve Standartlar Erken Çocukluk Döneminde Matematiksel Kavramların Gelişimi Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitiminin Amaçları, Öğretmenin Rolü ve Eğitim Ortamı Erken Çocukluk Döneminde Matematik Etkinlik Örnekleri
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma, Soru-cevap.
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Nefise ÖZOK BULUT nefise.ozok@gedik.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Akman, B. (2019). Erken çocuklukta matematik eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Akman, B., Balat, G.U., & Yıldız, T.G. (2019). Erken çocukluk döneminde fen eğitimi. Anı Yayıncılık. Alisinanoğlu, F., Özbey, S., & Kahveci, G. (2017). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Uludağ, G. (2020). Erken çocukluk döneminde fen eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık. Uludağ, G. (2020). Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık.
|
|
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
|
|
|
|
|
|
Vize/Final Sınavı
|
|