Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5CGE373Erken Çocuklukta Bilim ve Matematik Eğitimi2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, erken çocukluk dönemi bilim ve matematik eğitiminin öneminin kavranması, okul öncesi dönem çocukları için bilim ve matematik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri hakkında bilgi sahibi olunmasıdır.
Dersin İçeriği Erken Çocuklukta Fen ve Bilimsel Süreç Becerileri
Fen Öğrenme Merkezi, Fen Eğitim Materyalleri ve Fen Öğretim Yöntemleri
Erken Çocukluk Eğitiminde Bilimin Doğası
Fen Eğitiminde Öğretmenin, Ailenin ve Toplumun Rolü
Erken Çocukluk Döneminde Fen Etkinlik Örnekleri
Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitiminde Temeller, İlke ve Standartlar
Erken Çocukluk Döneminde Matematiksel Kavramların Gelişimi
Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitiminin Amaçları, Öğretmenin Rolü ve Eğitim Ortamı
Erken Çocukluk Döneminde Matematik Etkinlik Örnekleri
Dersin Yöntem ve Teknikleri Tartışma, Soru-cevap.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Nefise ÖZOK BULUT nefise.ozok@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Akman, B. (2019). Erken çocuklukta matematik eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık.
Akman, B., Balat, G.U., & Yıldız, T.G. (2019). Erken çocukluk döneminde fen eğitimi. Anı Yayıncılık.
Alisinanoğlu, F., Özbey, S., & Kahveci, G. (2017). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık.
Uludağ, G. (2020). Erken çocukluk döneminde fen eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık.
Uludağ, G. (2020). Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık.
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Vize/Final Sınavı

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 91

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Erken çocukluk döneminde bilimsel ve matematiksel düşünme becerilerinin gelişimini bilir.
2 Bilim ve matematik kavramlarının öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
3 Bilim ve matematik gelişimini sağlayacak aktiviteleri söyler ve uygular.
4 Bilim ve matematik kavramlarını diğer etkinliklerle bütünleştirerek planlar ve uygular.
5 Hazırladıkları ve hazır olan bilim ve matematik etkinliklerini değerlendirir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Ders hakkında bilgi verilmesi ve ders izlence formunun incelenmesi
2 Erken Çocuklukta Fen ve Bilimsel Süreç Becerileri
3 Fen Öğrenme Merkezi, Fen Eğitim Materyalleri ve Fen Öğretim Yöntemleri
4 Erken Çocukluk Eğitiminde Bilimin Doğası
5 Fen Eğitiminde Öğretmenin, Ailenin ve Toplumun Rolü
6 Fen Eğitiminde Okul Dışı Öğrenme Merkezleri
7 Fen Eğitiminde Değerlendirme
8 Ara Sınav
9 Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitiminde Temeller, İlke ve Standartlar
10 Erken Çocukluk Döneminde Matematiksel Kavramların Gelişimi
11 Sayma Öncesi Erken Matematik Kavramları
12 Erken Çocukluk Döneminde Temel Matematik Kavramları ve Süreçleri
13 Dünyada Okul Öncesi Çocukları İçin Kullanılan Matematik Programları
14 Erken Çocukluk Döneminde Matematik Eğitiminin Amaçları, Öğretmenin Rolü ve Eğitim Ortamı
15 Vaka Analizi
16 Dönem Sonu Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9
Tüm 4 4 3 5 5 5
Ö1 4 4 3 5 5 5
Ö2 4 4 3 5 5 5
Ö3 4 4 3 5 5 5
Ö4 4 4 3 5 5 5
Ö5 4 4 3 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119216&curProgID=5591&lang=tr