Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5CGE377Üstün Yetenekli Çocukların Gelişimi ve Eğitimi2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders kapsamında zekâ ve üstün yeteneğin tanımı, zekâyı ve üstün yeteneği etkileyen faktörler, üstün yetenek ve zekâ kuramları, üstün yeteneğin sınıflandırılması, üstün yetenekli çocukların özellikleri, üstün yetenekli çocuklarda tanılama ve değerlendirme, üstün yetenekli çocukların eğitimleri, öğrenme öğretme stratejileri, üstün yetenekli çocuklara yönelik eğitim modelleri, üstün yetenekli çocukların öğretmenleri ve aileleri, üstün yetenekli çocukların desteklenmesi, Dünya’da ve Türkiye’de üstün yeteneklilerin durumu ile ilgili yeterlilik kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Dersin Tanıtımı, Zekâ Tanımı, Zekâ Bölümleri, Yetenek Tanımı, Üstün Yetenekli Çocuklarla İlgili Temel Kavramlar İlkeler, Üstün Yetenekli Çocukların Karakteristik Özellikleri, Üstün Yetenek Tipleri, Üstün Yetenekli Çocukların Gelişim Özellikleri ve İhtiyaçları, Ara Sınav Haftası, Üstün Yetenekli Çocukların Belirlenmesi, Tanılamada Kullanılan Araçlar ve Yöntemler, Eğitim Modelleri, Eğitim Modelleri, Ana-Babaların Yaşadığı Sorunlar ve Üstün Yetenekli Çocuğuna Sergilemesi Gereken Uygun Yaklaşımlar, Üstün Üstün Yetenekli Çocukların Eğitiminin Planlanması ve Uygulama Örnekleri, Üstün Üstün Yetenekli Çocukların Eğitiminin Planlanması ve Uygulama Örnekleri,
Final Sınavı Haftası
Dersin Yöntem ve Teknikleri Beyin Fırtınası
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Meliha KIRKINCIOĞLU
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Ara Sınav/Final

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 91

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
2 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
3 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Derse Giriş
2 Zekâ Tanımı, Zekâ Bölümleri
3 Yetenek Tanımı
4 Üstün Yetenekli Çocuklarla İlgili Temel Kavramlar, İlkeler
5 Üstün Yetenekli Çocukların Karakteristik Özellikleri
6 Üstün Yetenek Tipleri
7 Üstün Yetenekli Çocukların Gelişim Özellikleri ve İhtiyaçları
8 Ara Sınav Haftası
9 Üstün Yetenekli Çocukların Belirlenmesi
10 Tanılamada Kullanılan Araçlar ve Yöntemler
11 Eğitim Modelleri
12 Eğitim Modelleri
13 Ana-Babaların Yaşadığı Sorunlar ve Üstün Yetenekli Çocuğuna Sergilemesi Gereken Uygun Yaklaşımlar
14 Üstün Yetenekli Çocukların Eğitiminin Planlanması ve Uygulama Örnekleri
15 Üstün Yetenekli Çocukların Eğitiminin Planlanması ve Uygulama Örnekleri
16 Final Sınavı Haftası


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 4 5 4 3 4 4 4 4 4 3 3 4 4
Ö1 5 5 4 5 4 5 5 4 5 3 5 4 5
Ö2 3 5 4 3 4 5 3 5 4 5 3 4 3
Ö3 3 5 3 3 4 3 3 4 3 2 1 5 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119218&curProgID=5591&lang=tr