Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5FTR381Sağlık İletişimi ve Medya2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Sağlık iletişiminin kuramsal temelini açıklayarak öğrencilere alanın disiplinler arası özelliğine uygun bir öngörü ve sağlık iletişimi faaliyetleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği Bu ders; sağlık iletişimi ve sağlık iletişiminde temel kavramlar, sağlık iletişiminde hedef kitle kavramı ve hedef kitlenin nasıl belirleneceği, sağlık iletişimi açısından iletişim kavramının değerlendirilmesi, hasta, hekim ve eczacı üçgeninde iletişim, sağlık iletişimi kampanyaları, medyada temel kavramlar ve medyanın iletişimde önemi, sağlık okuryazarlığı ve eleştirel sağlık iletişimi, merkez medyada gazetelerde sağlık haberleri ve sağlık haberciliği, merkez medyada televizyonlarda sağlık haberleri ve sağlık haberciliği, dergilerde sağlık haberleri ve haberciliği, medikal dergilerde sağlık haberleri ve haberciliği, sosyal medyada sağlık haberleri ve haberciliği, yerel medyada sağlık haberleri ve haberciliği; konularını içermektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Tartışma, Beyin Fırtınası.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim üyesi atanacaktır
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Sağlık İletişimi, Okay A., Der Kitabevi, 2014
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Ara Sınav-Final Sınavı

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %70
Eğitim Bilimleri %20
Sağlık Bilimleri %10

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 91

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Sağlık iletişimini tanımlayabilme.
2 Hedef kitlesi farklı olan sağlık iletişim çalışmalarını ayırt edebilme.
3 Medyadaki temel kavramları ve medyanın sağlık iletişimindeki önemini açıklayabilme.
4 Farklı medya mecralarındaki sağlık iletişim çalışmalarını değerlendirebilme.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Sağlık iletişimi ve sağlık iletişiminde temel kavramlar
2 Sağlık iletişiminde hedef kitle kavramı ve hedef kitlenin nasıl belirleneceği
3 Sağlık iletişimi açısından iletişim kavramının değerlendirilmesi
4 Hasta, hekim ve eczacı üçgeninde iletişim
5 Sağlık iletişimi kampanyaları
6 Medyada temel kavramlar ve medyanın iletişimde önemi
7 Sağlık okuryazarlığı ve eleştirel sağlık iletişimi
8 Ara sınav
9 Merkez medyada gazetelerde sağlık haberleri ve sağlık haberciliği
10 Merkez medyada televizyonlarda sağlık haberleri ve sağlık haberciliği
11 Dergilerde sağlık haberleri ve haberciliği
12 Medikal dergilerde sağlık haberleri ve haberciliği
13 Sosyal medyada sağlık haberleri ve haberciliği
14 Yerel medyada sağlık haberleri ve haberciliği
15 Genel tekrar
16 Final sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9
Tüm 1 1 1 1 1 1
Ö1 1 1 1 1 1 1
Ö2 2 2 2 2 2 2
Ö3 1 1 1 1 1 1
Ö4 1 1 1 1 1 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119219&curProgID=5591&lang=tr