Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Çocuk Gelişimi
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Sağlık iletişiminin kuramsal temelini açıklayarak öğrencilere alanın disiplinler arası özelliğine uygun bir öngörü ve sağlık iletişimi faaliyetleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders; sağlık iletişimi ve sağlık iletişiminde temel kavramlar, sağlık iletişiminde hedef kitle kavramı ve hedef kitlenin nasıl belirleneceği, sağlık iletişimi açısından iletişim kavramının değerlendirilmesi, hasta, hekim ve eczacı üçgeninde iletişim, sağlık iletişimi kampanyaları, medyada temel kavramlar ve medyanın iletişimde önemi, sağlık okuryazarlığı ve eleştirel sağlık iletişimi, merkez medyada gazetelerde sağlık haberleri ve sağlık haberciliği, merkez medyada televizyonlarda sağlık haberleri ve sağlık haberciliği, dergilerde sağlık haberleri ve haberciliği, medikal dergilerde sağlık haberleri ve haberciliği, sosyal medyada sağlık haberleri ve haberciliği, yerel medyada sağlık haberleri ve haberciliği; konularını içermektedir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma, Beyin Fırtınası.
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Tanımsız Ders açıldığında öğretim üyesi atanacaktır
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Sağlık İletişimi, Okay A., Der Kitabevi, 2014
|
|
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
|
|
|
|
|
|
Ara Sınav-Final Sınavı
|
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler
|
%70
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%20
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%10
|
|
|