Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6CGE374Davranışsal Sorunlar ve Davranış Yönetimi2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin çocukluk dönemine özgü davranış problemlerini tanıması, davranış problemlerinin doğasını anlaması ve etkili değerlendirme ve müdahale stratejilerini öğrenmesini sağlamak.
Dersin İçeriği Davranış problemlerinin tanımı ve sınıflandırılması, problem davranışla başa çıkma yöntemleri, uygulamalı davranış analizinin temelleri, tarihçesi, tanımı, ilkeleri, hedef davranış belirleme, tanımlama, ölçme ve kaydetme, hedef davranışa ilişkin toplanan verilerin analizi ve değerlendirilmesi, davranış artırma-azaltma ilkeleri ve işlem süreçleri, pekiştireç çeşitleri ve kullanımı, yeni davranışların kazandırılmasında ilkeler ve işlem süreçleri.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim üyesi atanacaktır
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Austin, V.L., Sciarra, D.T./ Çeviri Editörü: Dr. Mustafa Özekes (2012). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar/ Children and Adolescents with Emotional and Behavioral Disorders. Nobel Yayıncılık.
Ders sunumları
Ders notları
Ara Sınav/Final

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %45
Sağlık Bilimleri %10
Alan Bilgisi %45

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 91

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Davranışa ilişkin temel tanımları açıklar.
2 Davranış/ alışkanlık problemlerini değerlendirmek için uygun araçları seçer.
3 Davranış/alışkanlık problemlerine yönelik etkili değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını belirler.
4 Çeşitli vakaları analiz ederek yorumlar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Davranış problemlerinin tanımı ve sınıflandırılması
2 Problem davranışla başa çıkma yöntemleri
3 Uygulamalı davranış analizinin temelleri, tarihçesi, tanımı, ilkeleri
4 Uygulamalı davranış analizinin temelleri, tarihçesi, tanımı, ilkeleri
5 Uygulamalı davranış analizinin temelleri, tarihçesi, tanımı, ilkeleri
6 Hedef davranış belirleme, tanımlama, ölçme ve kaydetme
7 Hedef davranış belirleme, tanımlama, ölçme ve kaydetme
8 Ara sınav
9 Hedef davranışa ilişkin toplanan verilerin analizi ve değerlendirilmesi
10 Hedef davranışa ilişkin toplanan verilerin analizi ve değerlendirilmesi
11 Davranış artırma-azaltma ilkeleri ve işlem süreçleri
12 Pekiştireç çeşitleri ve kullanımı
13 Yeni davranışların kazandırılmasında ilkeler ve işlem süreçleri
14 Genel Tekrar
15 Genel Tekrar
16 Final sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 3 4 4 5 3 3 4 4 3 4 3 3 4
Ö1 4 5 5 5 5 4 4 2 4 5 2 3 5
Ö2 4 5 4 5 2 3 5 4 2 5 3 5 4
Ö3 2 5 3 5 2 4 3 5 2 3 5 2 4
Ö4 5 2 4 5 3 2 5 3 4 5 5 5 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119222&curProgID=5591&lang=tr