Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7CGE475Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları ( BEP )2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bireyselleştirilmiş eğitim ve öğretim programlarının (BEP-BÖP) hazırlanması konusunda bilgi ve beceri kazandırmak.
Dersin İçeriği Bu ders; bireysel yaklaşımın önemi bireyselleştirilmiş eğitim programları,
Dünyada ve Türkiye’deki gelişimsel destek programları ile bireyselleştirilmiş eğitim programları ve uygulamalar hakkında bilgi, bireysel değerlendirme yaklaşımları, bireysel değerlendirme yapma, bireysel hazırlanan gelişimsel destek programlarının amacı ve ilkeleri, tüm hizmet planları, aile hizmet planları ve geçiş planları, aile ve çocuk görüşmelerinde etik, bireysel programlar, bireysel uyarlamalar (okulda, toplumda vb), danışman, aile ilişkileri, konularını içermektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Uzman Serkan Azap
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Vize/Final

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Ödev 1 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 14 14
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 100

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Bireysel değerlendirme yaklaşımlarının önemini açıklar.
2 Gereksinimlere uygun bireysel eğitim programı hazırlama ilkelerini açıklar.
3 Çocuk gelişimi değerlendirmesi yapar.
4 Özel gereksinimli çocukların performans düzeyini tespit eder ve raporlar
5 Gereksinimlere uygun bireysel eğitim programı hazırlar ve uygular.
6 Aileye çocuğun gelişimi konusunda danışmanlık yapar.
7 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı ve geçiş planları hakkında bilgi verir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Erken özel eğitim hizmetleri ve özel gereksinimli çocukları tanıma
2 Dünyada ve Türkiye’deki gelişimsel destek programları ile bireyselleştirilmiş eğitim programları ve uygulamalar hakkında bilgi
3 Aile ve çocuk görüşmeleri Aile danışmanlığı ve çocuk değerlendirmede etik
4 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının (BEP) ilkeleri Bireyselleştirilmiş Eğitim Programında ekip çalışması ve önemi
5 Özel gereksinimli çocukları değerlendirme kavram ve beceri analizleri
6 Çocukların performans düzeylerinin belirlenmesi ve raporlanması
7 Uzun ve kısa dönemli amaçların belirlenmesi ve raporlanması Tüm hizmet planı BEP ve öğretim uyarlamaları
8 Ara Sınav Haftası
9 Özel eğitim ve ek hizmetler
10 Hizmet verenler arasında koordinasyon
11 Gelişimin gözlenmesi ve kaydedilmesi
12 Proje ya da Ödev
13 Programlar arası geçiş
14 Rapor yazma- sunum yapma
15 Rapor yazma- Sunum Yapma
16 Final Sınavı Haftası


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 5 4 5 4 5 4 5 5 4 5 4 5 4
Ö1 5 4 5 4 5 4 5 5 4 5 4 5 4
Ö2 5 4 5 4 5 4 5 5 4 5 4 5 4
Ö3 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5
Ö4 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4
Ö5 4 5 4 4 5 4 5 4 5 4 5 5 4
Ö6 5 4 5 4 5 5 5 4 5 4 5 4 5
Ö7 4 4 5 4 5 4 4 5 4 5 4 5 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119226&curProgID=5591&lang=tr