Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7CGE477Çocuk Resimlerinin Analizi2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Çocukların çizmiş oldukları resimleri analiz ederek resimler aracılığıyla çocuğu anlamak, tanımak ve uygun desteği sağlamak açısından bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Çocuk Resimlerini Kuramsal Açıdan İnceleyen Görüşler, Çocuk Resminin Gelişim Aşamaları, Çocuk Resimleri Ne Anlatmak İster?, Resimler Yoluyla Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme, Çocuk Resimlerinde İnsan Figürleri ve Anlamları, Çocuk Resimlerinde Bina Figür ve Anlamları, Çocuk Resimlerinde Çizgi, Renk ve Boyutun Anlamları, Çocuk Resimlerinin Genel Özellikleri, Çocuk Resimlerindeki Genel Şekil ve Dizgeler, Çocuk Resimlerini Etkileyen Faktörler, Çocuk Resimleri, Kendini İfade, Kimlik ve İmajinasyon, Farklı Eğitim Aşamalarında Çocuk Resimleri ve Analizi, Çocuğu Tanınma Aracı Olarak Resim Testleri, Resimlerde Çocuk İstismarı ve İhmali, Örneklerle Çocuk Resimlerinin Yorumlanması.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim üyesi atanacaktır
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Ders notları

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 14 14
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 17 17
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 101

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
2 Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
3 Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
4 Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
5 Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin Tanıtımı
2 İlk İnsanlar ve Resim
3 Temel Kavramlar
4 Tarihsel Süreçte Çocuk Resimlerinin Analizi
5 Çocukların Resimlerini Anlamada Çok Yönlü Yaklaşımlar
6 Çocuk Resimlerini Anlamak
7 Çocuk Resminin Gelişim Aşamaları
8 Ara Sınav Haftası
9 Çocuk Resimlerinde Analiz
10 Çocuk ve Resim
11 Yaygın Görülen Figür ve Kompozisyonlar
12 Yaygın Görülen Figür ve Kompozisyonlar
13 Erken Çocukluk Eğitiminde Resim ve Çocuk
14 Resim ve Kültür
15 Çocuk Resimlerindeki İhmal ve İstismar
16 Final Sınavı Haftası


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9
Tüm 4 3 4 4 3 3
Ö1 4 5 3 5 4 3
Ö2 3 3 5 5 2 3
Ö3 5 2 5 3 5 3
Ö4 2 3 5 2 4 3
Ö5 5 2 4 5 2 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119227&curProgID=5591&lang=tr