Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7CGE479Öğrenme Güçlüğü ve Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrenciler, öğrenme güçlükleri hakkında temel kavramları, tanı ölçütlerini, öğrenme güçlüğü ve DEHB olan çocukların özelliklerini betimleyebileceklerdir. öğrenme güçlüğü ve DEHB olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilme ve uygulayabilme becerilerine sahip olacaklardır.
Dersin İçeriği Öğrenme Güçlüğüne ve DEHB İlişkin Temel Kavramlar, Öğrenme Güçlüğü ve DEHB Grubunda Yer Alan Alt Gruplar, Öğrenme Güçlüğünün Tanısal Özellikleri, Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Gelişimsel Özellikleri, DEHB Çocukların Tanısal ve Gelişimsel Özellikleri, Öğrenme Güçlüğü ve DEHB Çocukların Öğrenme Özellikleri, Öğrenme Güçlüğü ve DEHB Çocukların Eğitimlerinde Kullanılan Yaklaşımlar ve Programlar, Öğrenme Güçlüğü ve DEHB Çocukların Eğitiminde Kaynaştırma, Öğrenme Güçlüğü ve DEHB Çocukların Uyum Problemleri, Problem Davranışları ve Depresyon gibi Psikolojik Sağlık Sorunları, Öğrenme Güçlüğü ve DEHB’li Bireylere Yönelik Psikolojik Danışma ve Rehberlik Çalışmaları, Öğrenme Güçlüğü ve DEHB’li Bireylerin Ailelerine Eğitsel Rehberlik, Aile-Okul İşbirliği, Danışmanlık.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Tartışma ve Soru-Cevap.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Meliha KIRKINCIOĞLU
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ders notları
Ders notları
Ders notları

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 14 14
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 100

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların özelliklerini betimleyebilir.
2 Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilir.
3 Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların eğitim programlarını uygulayabilir.
4 Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların ailesini tanıma, engelli ve ailesine yönelik eğitsel rehberlik bilgi ve becerilerini uygulayabilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Öğrenme güçlüğüne ve DEHB ilişkin temel kavramlar
2 Öğrenme güçlüğü ve DEHB grunda yer alan alt gruplar
3 Öğrenme güçlüğünün tanısal özellikleri
4 Öğrenme güçlüğü olan çocukların gelişimsel özellikler
5 Öğrenme güçlüğü olan çocukların gelişimsel özellikler
6 DEHB çocukların tanısal ve ve gelişimsel özellikleri
7 DEHB çocukların tanısal ve ve gelişimsel özellikleri
8 Ara sınav
9 Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların öğrenme özellikleri
10 Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımlar ve programlar
11 Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların eğitiminde kaynaştırma
12 Öğrenme güçlüğü ve DEHB çocukların uyum problemleri, problem davranışları ve depresyon gibi psikolojik sağlık sorunları
13 Öğrenme güçlüğü ve DEHB li bireylere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları
14 Öğrenme güçlüğü ve DEHB'li bireylerin ailelerine eğitsel rehberlik, aile-okul işbirliği, danışmanlık
15 İlgili alan yazın araştırmaları raporlarının tartışılması
16 Final sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 5 5 5 4 5 4 5 4 4 4 4 4 3
Ö1 5 5 5 5 5 5 5 5 2 3 5 4 2
Ö2 5 5 2 4 5 2 3 5 4 2 5 5 4
Ö3 5 5 5 5 4 4 4 4 3 3 5 4 5
Ö4 5 5 5 3 4 3 4 4 2 2 3 4 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119228&curProgID=5591&lang=tr