Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Çocuk Gelişimi
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Öğrenciler, öğrenme güçlükleri hakkında temel kavramları, tanı ölçütlerini, öğrenme güçlüğü ve DEHB olan çocukların özelliklerini betimleyebileceklerdir. öğrenme güçlüğü ve DEHB olan çocukların eğitimlerinde kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri bilme ve uygulayabilme becerilerine sahip olacaklardır.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrenme Güçlüğüne ve DEHB İlişkin Temel Kavramlar, Öğrenme Güçlüğü ve DEHB Grubunda Yer Alan Alt Gruplar, Öğrenme Güçlüğünün Tanısal Özellikleri, Öğrenme Güçlüğü Olan Çocukların Gelişimsel Özellikleri, DEHB Çocukların Tanısal ve Gelişimsel Özellikleri, Öğrenme Güçlüğü ve DEHB Çocukların Öğrenme Özellikleri, Öğrenme Güçlüğü ve DEHB Çocukların Eğitimlerinde Kullanılan Yaklaşımlar ve Programlar, Öğrenme Güçlüğü ve DEHB Çocukların Eğitiminde Kaynaştırma, Öğrenme Güçlüğü ve DEHB Çocukların Uyum Problemleri, Problem Davranışları ve Depresyon gibi Psikolojik Sağlık Sorunları, Öğrenme Güçlüğü ve DEHB’li Bireylere Yönelik Psikolojik Danışma ve Rehberlik Çalışmaları, Öğrenme Güçlüğü ve DEHB’li Bireylerin Ailelerine Eğitsel Rehberlik, Aile-Okul İşbirliği, Danışmanlık.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma ve Soru-Cevap.
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğretim Üyesi Meliha KIRKINCIOĞLU
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri
|
%20
|
|
Alan Bilgisi
|
%80
|
|
|