Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4HEM266Sağlığın Değerlendirilmesi2+2+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Hemşirelik
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Sağlık Tanılaması dersinin amacı bireyin sağlık sorunlarını gösteren, sağlık/ hastalığa yanıtlarının değerlendirilmesine ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Bireyin sağlık sorunlarını belirlemek üzere gerekli olan verileri elde etme yöntemleri, verilerin analiz edilerek yorumlanmasına ilişkin bilgi ve beceriyi içerir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Hacer ERTEN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Aştı TA, Karadağ A. (Ed.) Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Nobel Tıp Kitabevleri, Adana, 2011
Perry AG, Potter PA. Fundamentals of Nursing, 7th Edition, Mosby, 2009.
Babadağ K, Atabek Aştı T. (Ed) Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul. 2008.
Carpenito-Moyet LJ Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins; 11th edition, 2005.
Nettina SM Lippincott Manual of Nursing Practice, 8th edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2005.
Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %100
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 10 10
Laboratuvar 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 114

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Sağlık tanılamasında kullanılan temel kavramları öğrenir
2 Fiziksel sistem tanılamasını ve psiko-sosyal tanılamayı öğrenir.
3 Yaşam bulgularını değerlendirir.
4 Bireylerin sağlık algılamalarını ve sağlıklarını nasıl yönettiklerini değerlendirebilir.
5 Ağrı değerlendirilmesi.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Sağlık ve Hastalık Kavramı, Sağlık/Hastalık-İnsan-Çevre-Hemşirelik İlişkisi, Sağlık ve Hemşireliğin Doğası, Birey, Aile ve Toplumun Sağlığının Korunması, Geliştirilmesi,
2 Gelişim Dönemlerine Göre Sağlığın Fiziksel, Ruhsal ve Sosyal Olarak Değerlendirilmesi, Normal Yaşam Döngüsü ve Bireyin Gelişim Dönemlerine Göre Özellikleri, Sağlığın Korunması, Geliştirilmesi ve Sürdürülmesine Yönelik Eğitim ve Danışmanlık Rolleri
3 Hemşirelik Süreci, Tanılama ve Sınıflandırma Sistemleri, Bakımı Planlama
4 Fiziksel Muayene Amacı ve Ortamı, Fiziksel Muayene Yetileri, Fiziksel Muayene Araçları ve Pozisyonlar, Fiziksel Muayenede Görüşme Becerileri
5 Mental ve Psikososyal Durum, Yaşam Bulguları, Ağrı ve Ağrıyı Değerlendirme Yöntemleri, Ağrıya Yönelik Hemşirelik Girişimleri, Ağrı Yönetimi
6 Baş-Göz-Kulak-Burun-Ağız ve Boğaz Tanılaması, Göz ve Görme ile İlgili Sağlık Sorunları, Sık Görülen Kulak-Burun-Boğaz Hastalıkları ve Risk Faktörleri
7 Saç-Deri-Tırnak Tanılaması ve Deri Bütünlüğü
8 Kalp ve Periferik Damarların Tanılanması, Toraks-Akciğer-Meme-Aksilla Tanılaması
9 Batın ve Gastrointestinal Sistem Tanılaması
10 Kas-İskelet Sistemi Tanılaması
11 Sinir Sistemi Tanılaması
12 Kadın ve Erkek Genito-Üriner Sistem Tanılaması
13 Gelişim Dönemlerine Göre Bireyin Sağlık Sorunları
14 Dersin Değerlendirilmesi


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 1 1 2 1 1 1 3 3 1 2 5
Ö1 5 1 1 2 1 1 1 3 3 1 2 5
Ö2 5 1 1 2 1 1 1 3 3 1 2 5
Ö3 5 1 1 2 1 1 1 3 3 1 2 5
Ö4 5 1 1 2 1 1 1 3 3 1 2 5
Ö5 5 1 1 2 1 1 1 3 3 1 2 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119238&curProgID=5634&lang=tr