Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5HEM301Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği4+8+0810

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Hemşirelik
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders öğrenciye ailenin, kadının, fetüsün ve yenidoğanın sağlığının korunması ve yükseltilmesi için gerekli bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği Bu ders, kadın sağlığı ile ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri doğrultusunda kadının tüm yaşam evreleri boyunca sağlık ve esenliğinin korunması ve geliştirilmesini ve sağlığın bozulduğu durumlarda bakım gereksinimlerinin bütüncül bir yaklaşımla sunulabilmesi için gerekli kuramsal bilgi ve uygulamayı öğretmeyi kapsamaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Hacer ERTEN hacer.erten@gedik.edu.tr
Prof.Dr. Kerime Derya BEYDAĞ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Var

Ders Kaynakları
Kaynaklar 1. Kızılaya Beji, N. (2015). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
4. Coşkun A, Kızılkaya Beji N, Hotun Şahin N, Yeşiltepe Oskay Ü, Rathfisch G, Aslan E, Güngör İ, Demirci H, Küçük Dikencik B, Reis N. Hemşire ve Ebeler için Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi, Güncellenmiş 3. Baskı, Ed. A Coşkun, Nobel Tıp Kitabevleri Tic. Ltd. Şti., ISBN No. 978-605-335-234-1, İstanbul, 2016.
5. Davidson M,R, London M,L, Wieland Ladewig P,A.(2008). Pregnancy at Risk: Gestational Onset. Olds' Maternal-Newborn Nursing & Women's Health Across the Lifespan (8th Edition),Pearson Edication Ltd.,London.
6. Ridder DD. Fistula Committee 18, Incontinence, Ed. P Abrams, L Cardozo, S Khoury, A Wein, 5th International Consultation on Incontinence, Paris, 2012, p. 1527-1579. ISBN : 978-9953-493-21-3.
3. Taşkın, L.(2016). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 13. Basım. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
2. Coşkun, A.M. (2012). Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. İstanbul, Koç Üniversitesi Yayınları.
Ders notları haftalık olarak verilecektir.


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 80

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ara Sınavlar 1 10 10
Uygulama 14 8 112
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 10 249

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğreci yaşam dönemlerine göre, kadının cinsel/üreme sağlığı ve hastalıkları ile ilgili kanıta dayalı kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2 Öğrenci normal / riskli gebe, fetüs ve ailenin bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla değerlendirir.
3 Öğrenci doğum sonu dönemde normal / riskli lohusa, yenidoğan ve ailenin bakım gereksinimlerini bütüncül bir şekilde değerlendirir.
4 Öğrenci jinekolojik sorunlarda kadın ve ailesinin bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla değerlendirir.
5 Öğrenci kadına yönelik toplumsal cinsiyet ayrımcılığı konusunda farkındalığa sahiptir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Kadın ve Üreme Sağlığına Genel Bakış
2 Üreme sisteminin anatomisi
3 Üreme sisteminin fizyolojisi
4 Gebeliğin fizyolojisi
5 Yaşam boyu kadın sağlığı ve problemleri
6 Jinekolojik tanı testleri, tedavi yöntemleri ve hemşirelik bakımı
7 Üreme sisteminin sık görülen problemleri
8 Ara Sınav
9 Yüksek riskli gebelikler ve hemşirelik bakımı
10 Doğum ve hemşirelik bakımı
11 Postpartum dönem ve yenidoğan bakımı
12 Üreme sağlığı problemleri ve doğum kontrol yöntemleri
13 Jinekolojik neoplazmalar ve hemşirelik bakımı
14 Cinsel sağlık ve etik problemler
15 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4 4 5 4 4 4 4 4 4 5 4 4
Ö1 5 4 4 1 4 4 4 4 5 4 5 4
Ö2 4 2 4 4 2 5 3 5 4 5 4 4
Ö3 5 3 5 3 4 3 5 4 3 5 3 3
Ö4 4 4 5 4 5 4 3 3 2 4 4 4
Ö5 3 4 5 5 4 4 4 2 4 4 2 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119251&curProgID=5634&lang=tr