Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Hemşirelik
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrencinin, hasta bakımına ilişkin uygulamalarda en iyi kanıtları kullanma farkındalığının arttırılmasını, veri tabanlarını etkin olarak kullanabilmesini, kanıta dayalı uygulamaya yönelik becerilerini geliştirebilmesini amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kanıta dayalı hemşireliğe giriş, kanıta dayalı uygulamada temel kavramlar, kanıt kaynakları ve kullanımı, araştırma kanıtlarının uygulamaya aktarılması konularını içermektedir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğretim Üyesi HACER ERTEN hacer.erten@gedik.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
2. Kocaman, G. (2007). Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama. İçinde: Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi. G.Can. (Ed). İstanbul: 3P-Pharma Publication Planning. 3. Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, M.N. (2014). Hemşirelikte Araştırma Süreç Uygulama ve Kritik. İstanbul:Nobel Tıp Kitabevleri. 4. Melnyk, B.M., Fineout-Overholt, E. (2011). Evidence-Based Practice In Nursing & Healthcare A Guide to Best Practice. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. 1. Craven, R.F., Hirnle CJ. (2009). Fundamentals of Nursing. Human Health and Function. Philadelphia:Lippincott Williams and Willkins. 5. Craig J.V., Smith R.L. (2002). The Evidence-Based Practice Manual For Nurses. Churchill Liwingston.
|
|
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
|
|
|
|
|
|
|
|