Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6HEM358Yenidoğan Yoğun Bakım Hemşireliği2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Hemşirelik
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders öğrenciye yenidoğan yoğun bakım ünitesinde yatan yüksek riskli yenidoğanların ileri hemşirelik yönetimine ilişkin bilgi ve becerileri kazanmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Bu ders yenidoğan yoğun bakım ünitelerinin özellikleri, yenidoğan yoğun bakım hemşireliğinin ilkeleri, yenidoğanın transport ve ileri yaşam desteği ilkeleri, hasta güvenliği, hasta ve ailenin bakım gereksinimleri, yenidoğan yoğun bakımında yenilikleri içermektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe ATAK MERİÇ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 2. Karaböcüoğlu M, Köroğlu TF, Çocuk Yoğun Bakım Esaslar Ve Uygulamalar, 1. Baskı, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2008.
5. Hockenberry, M.J., Wilson, D. Wong’s Nursing Care of Infant and Children, 8th Edition, Mosby Elsevier Inc., St. Louis-Missouri, 2007.
1. Curley MAQ, Moloney-Harmon PA, Critical Care Nursing of Infants and Children, Second Edition, W.B. Saunders Company, 2001
3. Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri (2008), Editörler: T. Dağoğlu, G. Görak, Yenilenmiş 2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
4. Wong DL, et al. (2012). Wong’s Essentials of Pediatric Nursing. Mosby, 9th ed., St. Louis.
Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 16 4 64
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 110

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenci, yüksek riskli yenidoğanın bakım gereksinimlerini açıklayabilir.
2 Öğrenci, yüksek riskli yenidoğanın gereken ileri hemşirelik bakımını yönetebilir.
3 Öğrenci, yenidoğan yoğun bakımda yatan bebeğe bakımına ilişkin güncel yaklaşımları izleyebilir.
4 Öğrenci, yenidoğan yoğun bakım alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik kanıt temelli çözümler üretebilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Ülkemizde ve dünyada yenidoğan sağlığı ve yenidoğan yoğun bakım hemşireliği
2 Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi (YYBÜ) tanıtımı ve standartları
3 Yüksek riskli yenidoğanın özellikleri
4 Yenidoğan resüsitasyonu ve transportu
5 Yüksek riskli yenidoğanın sorunları ve hemşirelik bakımı
6 Yüksek riskli yenidoğanın sorunları ve hemşirelik bakımı
7 Yüksek riskli yenidoğanın sorunları ve hemşirelik bakımı
8 Ara Sınav
9 Yenidoğanın endokrin sistemi ve hastalıkları
10 Yenidoğanın genito-üriner sistemi ve hastalıkları
11 Yenidoğan yoğun bakımda beslenme, enfeksiyonlar ve bağışıklama
12 Yenidoğan yoğun bakım ünitesinde ilaç uygulamaları
13 Yenidoğan yoğun bakım ünitesinde etik konular
14 Yenidoğanın transport ve ileri yaşam desteği ilkeleri
15 Yenidoğan yoğun bakım ünitesinde hasta güvenliği, hasta ve ailenin bakım gereksinimleri, yenidoğan yoğun bakımında yenilikler
16 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 4
Ö1 4 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4
Ö2 5 4 5 4 5 4 5 4 4 4 5 5
Ö3 4 4 5 4 4 4 4 4 5 4 4 5
Ö4 4 4 4 5 4 5 4 5 4 5 4 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119281&curProgID=5634&lang=tr