Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6HEM312Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği 4+8+0810

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Hemşirelik
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencinin ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersinde almış olduğu teorik bilgisini uygulamaya aktarması, klinik beceri, klinik karar verme, kritik düşünme ve araştırma becerisinin
artırılması ve bilişsel, duyuşsal ve davranışsal alanlarda becerilerini arttırarak bağımsız çalışma yeteneğinin geliştirilmesidir
Dersin İçeriği Psikiyatride riskli durumlar ve risk değerlendirme, motivasyonel görüşme, topluma dayalı koruyucu psikiyatri uygulamaları, bilişsel çarpıtmalar ve bilişsel davranışçı yaklaşım, çocuk ergen ruh sağlığında ailenin tutumu, hasta ve hemşire güvenliği, psikiyatri alanında karşılaşılabilecek etik sorunlar
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Özlem IŞIL
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar ders notları
Ders notları güncel olarak haftalık verilecektir.

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ara Sınavlar 1 10 10
Uygulama 14 8 112
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 10 249

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Bakım verdiği birey/aile/toplum ile çalışırken temel hemşirelik bilgisi ve diğer kuramsal bilgileri kullanabilme
2 Hemşirelik hizmetlerinde klinik karar verme, eleştirel düşünme problem çözme ve iletişim becerilerini kullanabilme
3 Meslektaşları ve diğer ekip üyeleri ile işbirliği yapabilme
4 Mesleği ile ilgili gelişme ve politikaları takip edebilme
5 Hemşirelik bakımı verirken kanıt temelli/ bilimsel bilgiye dayalı olarak bakım verme becerisi geliştirebilme
6 Klinik uygulamalarında mesleki değerleri, yasal ve etik ilkeleri dikkate alarak çalışma


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tanışma ve ders içeriğinin tartışılması /UygulamaUygulama alanlarının tanıtımı
2 Ruh sağlığı tanımı ve etkileyen değişkenler
3 Psikiyatri Hemşireliğinde Temel Kavramlar
4 Psikiyatri Hemşireliğinde Temel Kavramlar
5 Psikiyatride Tedaviler
6 Şizofreni ve Paranoid Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı
7 Duygu Durum Bozuklukları ve Hemşirelik yaklaşımı
8 Bebeklik, Çocukluk ve Adölesan Dönemlerinde Görülen Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı
9 Anksiyete Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı
10 Kişilik Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı
11 Yeme Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı
12 Psikoaktif Madde Kullanım Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı
13 Cinsel İşlev Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı
14 Psikoterapiler


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119286&curProgID=5634&lang=tr