Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3CGE273Çocuk Edebiyatı ve Medya2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Hemşirelik
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilere çocuk edebiyatını öğretmek, çocuk kitap, dergi vb. materyalleri hazırlayabilmelerini sağlamak ve çocukların dil gelişimi
dikkate alınarak yetiştirilmeleri konusunda öğrencileri bilinçlendirmek.
Dersin İçeriği Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi, çocukluk evresinde nitelikli çocuk kitapları ile tanışmanın önemi, basılı ve görsel çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler (tasarım, içerik, eğitsel), bu özelliklerin çocuk edebiyatında Türk ve dünya klasiklerinden seçilen örnekler üzerinde incelenmesi, çocuk kitaplarının yaş gruplarına uygunluğu ve çocuk kitap ilişkisi, çocuk edebiyatı türleri ( şiir, destan, masal, öykü, roman, tekerleme, bilmece v.b) özellikleri ve çocuğun gelişimine olan katkıları, okul öncesi eğitimde Türkçe dil etkinlikleri ve bu etkinliklerin planlanmasında ve uygulanmasında temel ilkeler ve dikkat edilecek noktalar, Türkçe dil etkinlikleri sırasında kullanılacak araç-gereç özellikleri, etkinliğin uygulanmasında kullanılan yöntem ve teknikler.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Meliha KIRKINCIOĞLU
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ders notları
Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %40
Alan Bilgisi %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ödev 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 101

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Çocuk edebiyatına ilişkin kavramları tanır.
2 Çocuk edebiyatı türlerini sıralayarak örnek gösterir.
3 Çocuk edebiyatının önemini ve özelliklerini yorumlar.
4 Çocuk edebiyatının çocuğun gelişimine katkısını tartışır.
5 Çocuk kitaplarının özelliklerini sıralar.
6 Farklı yaş grubundaki çocuk kitaplarını inceleyip değerlendirir.
7 Medyanın çocuklar üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini fark eder.
8 Çocukları ve ebeveynleri medya konusunda yönlendirir.
9 Medya ve çocuk konusuna karşı gerekli duyarlılığı geliştirir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimi
2 Çocukluk evresinde nitelikli çocuk kitapları ile tanışmanın önemi
3 Basılı ve görsel çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler (tasarım, içerik, eğitsel)
4 Basılı ve görsel çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler (tasarım, içerik, eğitsel)
5 Basılı ve görsel çocuk yayınlarında bulunması gereken özelliklerin çocuk edebiyatında Türk ve dünya klasiklerinden seçilen örnekler üzerinde incelenmesi
6 Basılı ve görsel çocuk yayınlarında bulunması gereken özelliklerin çocuk edebiyatında Türk ve dünya klasiklerinden seçilen örnekler üzerinde incelenmesi
7 Çocuk kitaplarının yaş gruplarına uygunluğu ve çocuk kitap ilişkisi
8 Ara sınav
9 Çocuk edebiyatı türleri (şiir, destan, masal, öykü, roman, tekerleme, bilmece vb.) özellikleri ve çocuğun gelişimine olan katkıları
10 Çocuk edebiyatı türleri (şiir, destan, masal, öykü, roman, tekerleme, bilmece vb.) özellikleri ve çocuğun gelişimine olan katkıları
11 Okul öncesi eğitimde Türkçe dil etkinlikleri ve bu etkinliklerin planlanmasında ve uygulanmasında temel ilkeler ve dikkat edilecek noktalar
12 Türkçe dil etkinlikleri sırasında kullanılacak araç-gereç özellikleri
13 Türkçe dil etkinliklerinin uygulanmasında kullanılan yöntem ve teknikler
14 Final sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4 5 3 5 4 3 4 4 5 4 4 4
Ö1 5 4 3 5 4 3 5 4 5 4 5 4
Ö2 4 5 3 5 4 3 5 4 5 4 4 4
Ö3 5 5 3 5 4 3 4 4 5 4 5 4
Ö4 4 5 4 5 4 4 5 4 4 4 4 4
Ö5 4 5 3 5 5 4 5 4 5 4 5 4
Ö6 5 4 4 5 5 3 4 4 4 4 4 4
Ö7 4 4 4 5 5 5 4 4 5 4 4 4
Ö8 4 4 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4
Ö9 4 4 5 5 4 3 4 4 5 4 4 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119287&curProgID=5634&lang=tr