Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7HEM405Halk Sağlığı Hemşireliği 4+8+0810

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Hemşirelik
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu derste Halk Sağlığı Hemşireliği (HSH)’ne ilişkin kavram ve ilkeleri öğrenmiş, HSH’nin temel felsefesini kavramış, görev-yetki ve sorumluluklarını, öğrenmiş, rol aldığı alanlarda (işyeri, okul,evde bakım) hemşirelik süreci doğrultusunda bakım verme bilgi ve becerisini kazanmış hemşireler yetiştirmek amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği Ders içeriği birey, aile ve toplum gruplarının gereksinimlerine yönelik halk sağlığı hemşireliğinin temel kavramları doğrultusunda rol ve fonksiyonlarını tanıtmadan oluşur. Bununla birlikte sağlık bakım sistemi ve sağlık politikaları, ülkenin güncel sorunları doğrultusunda özel grupların (çocuk, engelliler, yaşlılar, işçiler vb) sağlığını koruma ve geliştirme konularına da odaklanır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Tuğba Özdemir
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Var

Ders Kaynakları
Kaynaklar ders notları
Ders notları güncel olarak haftalık verilecektir.

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ara Sınavlar 1 10 10
Uygulama 14 8 112
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 10 249

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Halk Sağlığı Hemşireliğinin temel kavram, kuram ve felsefesini kavrayabilme,
2 Halk Sağlığı Hemşireliğinin görev, yetki ve sorumluluklarını kavrayabilme
3 Birey, aile ve toplum için tüm koruma düzeylerinde hemşirelik süreci doğrultusunda bakım verebilme
4 Birey, aile ve toplumu yaşadığı yerde tanıyarak, öncelikli sağlık bakım gereksinimlerinin farkında olabilme ve sağlık risklerini azaltacak önlemler alabilme,
5 Birey, aile ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirme için sivil toplum kuruluşları, yerel kaynaklar ve multidisipliner ekiplerle iletişim kurabilme.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Derse Giriş Dersin Amacı ve Hedefi
2 Halk Sağlığı Hemşireliği’nin Evrimi ve Halk Sağlığı Hemşireliği’nin Tarihçesi Türkiye’de ve Dünya’da Sağlık Hizmetlerinin Örgütlenmesi
3 Nüfus ve Sağlık Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Kullanılan Kayıt Sistemleri
4 Toplumu Tanılama Erken Tanı ve Taramalar-Risk Belirleme
5 Aile Sağlığı Hemşireliği, Ev ziyaretleri, Evde gebe-lohusa ve çocuk izlemi Ülkemizde Sosyal Hizmetler
6 Toplumda Kronik Hastalıkların Yönetimi Sağlığın Geliştirilmesi ve Risk Azaltma Yaklaşımı
7 Çevre Sağlığı Toplumda İnfeksiyon Kontrolü-Bulaşıcı Hastalıklarda Halk Sağlığı Hemşiresi’nin rolü ve fonksiyonları
8 Yaşlı Sağlığı-Yaşlılık Döneminde Halk Sağlığı Hemşiresi’nin Rol ve Sorumlulukları Evde Bakım
9 Okul Sağlığı Hemşireliği-Okul Sağlığında Halk Sağlığı Hemşiresi’nin Rol ve Sorumlulukları Toplum Beslenmesi ve Halk Sağlığı Hemşireliği
10 İş Sağlığı Hemşireliği-İş Sağlığı ve İş Güvenliğinde Halk Sağlığı Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları
11 Toplumda Kırılgan Gruplar-Toplumda Hassas Gruplar-Toplumda Riskli Gruplarda Halk Sağlığı Hemşiresi’nin Rol ve Sorumlulukları Madde Bağımlılığı
12 Toplum Ruh Sağlığı Hemşireliği
13 Olağan Dışı Durumlarda Hemşirelik
14 Toplumun Güçlendirilmesi Dersin değerlendirilmesi


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119289&curProgID=5634&lang=tr