Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6HEM370Okul Sağlığı Hemşireliği2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Hemşirelik
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders öğrenciye okul toplumunun sağlığını koruyan, geliştiren ve sürdüren ileri bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar. Okul hemşiresinin bakım verici, eğitici, danışman, planlama/koordinatör, vaka yöneticisi ve araştırıcı rollerine odaklıdır
Dersin İçeriği Okul sağlığı hizmetleri 5-24 yaş arasındaki çocuk ve gençlere, öğretmenlere ve diğer çalışanlara yöneliktir. Okul toplumunun sağlık durumunu/ problemlerini tanımlamak; sağlığı geliştiren programlar düzenlemek; bağışıklama ve bulaşıcı hastalıkları kontrol etmek; engelli ve kronik hastalığı olan çocukların sağlık bakımını yönetmek; ani yaralanma ve hastalanma durumunda ilkyardım hizmetlerini vermek; okul çevre sağlığını geliştirmek amacıyla düzenlenmiş faaliyetler bütünüdür. Bu kapsamda, okul hemşireleri önemli sorumluluklar üstlenen, alanında yetişmiş temel sağlık insan gücü olarak hizmet eder.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Prof.Dr. Tülay ORTABAĞ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar ders notları
Ders notları güncel olarak haftalık verilecektir.

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 101

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Okul çağı çocukların özelliklerini ve okul sağlığı hemşiresinin rol ve işlevlerini açıklar
2 Okul toplumunu tanımlamak için güvenilir nitel ve nicel verileri toplar
3 Okul toplumunun sağlık problemlerini tanımlar
4 Okul grubuna (aile, okul personeli, öğrenci) yönelik sağlık eğitimi programı planlar, uygular ve değerlendirir
5 Planlanan programların ve geliştirilen politikaların sonuçlarını kritik eder


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Okul sağlığı hizmetlerinin kapsamı
2 Okul sağlığı Hemşireliği
3 Okul çağı çocukların fiziksel özellikleri
4 Okul çağı çocukların Psikososyal özellikleri
5 Okulda sağlık tanılaması-1
6 Okulda sağlık tanılaması-2
7 Bağışıklama ve bulaşıcı hastalıkların kontrolü
8 Okul ve çevre sağlığı
9 Sağlık eğitimi
10 Acil durumlarda yaklaşım ve kriz yönetimi
11 Okulda sağlığı geliştirme programları
12 Özel sağlık sorunlarına yaklaşım (fiziksel-fizyolojik)
13 Özel sağlık sorunlarına yaklaşım (psikososyal-davranışsal)
14 Okul sağlığı kayıtları


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119334&curProgID=5634&lang=tr