Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Hemşirelik
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; öğrencinin bilimsel, bütüncü ve etik yaklaşımla birey, aile ve toplum sağlığını geliştirme, koruma ve iyileştirmeye yönelik hemşirelik rollerine ilişkin bilgi, tutum, beceri kazanması ve geliştirmesini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Temel kavramlar, (İnsan ve temel gereksinimleri, sağlık, hastalık, çevre). Hemşirelik ve meslekleşme süreci, Sağlıklı hastane ortamı, Enfeksiyon kontrolü, Yaşam bulguları, İlaç uygulamaları, Sıvı elektrolit dengesi, Damar içi sıvıların uygulaması, Kan transfüzyonu, Hiperalimentasyon, Solunum gereksinimi ve hemşirelik bakımı, Sağlıklı ve hasta bireyin hareket gereksinimi bilme, Sıcak ve soğuk uygulamalar, Bireysel hijyen ve hemşirelik bakımı, Zor hasta ile iletişim, Sağlıklı ve hasta bireyin boşaltım gereksinimi (üriner boşaltım, barsak boşaltımı), Beslenme, Metabolizma ve hemşirelik bakımı, Perioperatif hasta bakımı, Yara bakımı ve sargılar, Kritik düşünme ve hemşirelik süreci, Uyku ve hemşirelik girişimleri, Ölüm ve kayıp kavramı ve hemşirelik girişimleri. .
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Emek Bakanoğlu KALKAVAN
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Akça Ay F. (2016). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, Ay Akça F., Ed., İstanbul, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. Sabuncu.N, Akça Ay F. (2010).Klinik Beceriler Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. Nobel Tıp Kitapevleri İstanbul. Kozier B, Erb G, Berman AJ & Burke K (2012) Fundamentals of Nuring Concepts, Process and Practice. 9th ed. Prentice Hall Health, New Jersey.
|
|
Dersin notları dersi veren öğretim üyesi tarafından öğrencilere verilecektir.
|
|
|
|
|
|
|
|