Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1HEM113Hemşirelik Esasları - I4+4+068

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Hemşirelik
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencinin bilimsel, bütüncü ve etik yaklaşımla birey, aile ve toplum sağlığını geliştirme, koruma ve iyileştirmeye yönelik hemşirelik rollerine ilişkin bilgi, tutum, beceri kazanması ve geliştirmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Temel kavramlar, (İnsan ve temel gereksinimleri, sağlık, hastalık, çevre). Hemşirelik ve meslekleşme süreci, Sağlıklı hastane ortamı, Enfeksiyon kontrolü, Yaşam bulguları, İlaç uygulamaları, Sıvı elektrolit dengesi, Damar içi sıvıların uygulaması, Kan transfüzyonu, Hiperalimentasyon, Solunum gereksinimi ve hemşirelik bakımı, Sağlıklı ve hasta bireyin hareket gereksinimi bilme, Sıcak ve soğuk uygulamalar, Bireysel hijyen ve hemşirelik bakımı, Zor hasta ile iletişim, Sağlıklı ve hasta bireyin boşaltım gereksinimi (üriner boşaltım, barsak boşaltımı), Beslenme, Metabolizma ve hemşirelik bakımı, Perioperatif hasta bakımı, Yara bakımı ve sargılar, Kritik düşünme ve hemşirelik süreci, Uyku ve hemşirelik girişimleri, Ölüm ve kayıp kavramı ve hemşirelik girişimleri. .
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Emek Bakanoğlu KALKAVAN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Akça Ay F. (2016). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler, Ay Akça F., Ed., İstanbul, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
Sabuncu.N, Akça Ay F. (2010).Klinik Beceriler Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. Nobel Tıp Kitapevleri İstanbul.
Kozier B, Erb G, Berman AJ & Burke K (2012) Fundamentals of Nuring Concepts, Process and Practice. 9th ed. Prentice Hall Health, New Jersey.
Dersin notları dersi veren öğretim üyesi tarafından öğrencilere verilecektir.


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ara Sınavlar 1 10 10
Laboratuvar 14 4 56
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 8 193

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Hemşirelik mesleğinin tarihsel gelişimini bilir
2 Hemşirenin ekip içindeki rol ve işlevlerini tanımlar
3 Hemşirelik Bakımı ile ilgili temel kavramları, yöntemleri ve ilkeleri tanımlar.
4 Hemşirelik bakımının temel ilkelerini sıralar.
5 Öğretim elemanlarının gözetiminde temel hemşirelik becerilerini uygular.
6 Hemşirelik bakımını verirken bireylerin haklarına ve değerlerine önem verir.
7 Hemşirelik bakımının gereksinimlerini ve problemlerini tanımlar
8 Hemşirelik bakımı gereksiniminin farkına varır
9 Hemşirelik bakımını verirken diğer disiplinlerle işbirliği yapar
10 Hastanın durumuna uygun hemşirelik bakım gereksinimlerini gerekçeleriyle tartışabilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Hemşireliğe Tarihsel Bakış ve Temel Kavramlar
2 Hemşirelik süreci, Kayıtlar ve Rapor Yazma, Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme (Tıbbi ve Cerrahi Asepsi, Enfeksiyon Kontrolü)
3 Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme (İlaç Uygulamaları)
4 Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme (İlaç Uygulamaları)
5 İletişim ( İletişim, Kültürel Farklılıklar, Stres ve Adaptasyon, Beden İmajı, Benlik Saygısı, Hasta Kabulü ve Taburcu Edilmesi)
6 Solunum (Solunum Sistemi ve Uygulamaları, Yaşam Bulguları) Yeme-İçme (Beslenme, Sindirim Sistemi ve Uygulamaları)
7 Boşaltım (Üriner Boşaltım Sistemi Uygulamaları, Bağırsak Boşaltımı Sistemi ve Uygulamaları)
8 Kişisel Temizlik ve Giyim (Kişisel Temizlik ve Giyim Uygulamaları)
9 Beden Sıcaklığının Kontrolü (Sıcak ve Soğuk Uygulamalar)
10 Hareket (Hareket Sistemi ve Uygulamaları, Yara Bakımı, Bası Yarası)
11 Çalışma ve Eğlenme
12 Cinselliği İfade Etme
13 Uyku ve Dinlenme
14 Yaşam Aktiviteleri 12:Ölüm (Ölüm, Kayıp ve Başa Çıkma, Terminal Dönem Hasta Bakımı)


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4 1 1 2 1 2 2 2 4 5 4 5
Ö1 5 4 5 5 4 4 4 4 5 5 5 5
Ö2 4 4 4 5 5 5 4 4 4 5 4 4
Ö3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 4
Ö4 2 4 4 4 4 4 4 5 5 4 5 5
Ö5 5 5 5 4 4 4 5 4 5 4 5 5
Ö6 4 4 4 4 4 4 5 4 4 4 5 4
Ö7 4 4 4 4 5 4 4 4 5 4 5 5
Ö8 5 5 4 4 4 5 4 5 5 5 5 4
Ö9 4 5 4 5 5 4 4 4 4 4 4 5
Ö10 5 4 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119346&curProgID=5634&lang=tr