Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5HEM309Hemşirelikte Öğretim4+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Hemşirelik
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu ders öğrenci hemşirelerin hem akademik hem de hizmet ortamlarında etkili bir eğitimci olmaları adına bilgi ve pratik beceriler kazandırmak için tasarlanmıştır.
Dersin İçeriği Ders içeriği, öğretme/öğrenme felsefesi, Eğitim, Öğretim ve Programlarla İlgili Temel Kavramlar, Yetişkin eğitim ilkeleri, Sağlık Eğitimi, Sağlık okur-yazarlığı, Danışmanlık ve İletişim, Olumlu Eğitim Ortamı, Eğitim, Yöntem ve Teknikleri, Etkili Sunu Hazırlama ve Sunma Yöntemleri, Ölçme ve Değerlendirme, Sunum Becerileri, Profesyonel eğitim (İşe uyum eğitimi, Hizmet içi eğitim, Sürekli eğitim), Ekip Çalışması ve Ekip Liderliği, Temel hemşirelik eğitimi ve felsefesi, Grup Çalışması ve Sunumu bağlamlarında öğretimi içerir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Tuba Çatak Tanyel tuba.tanyel@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Billings, D.M. ve Halstead, J.A. (2015). Hemşirelikte öğretim: Fakülte için bir rehber. Elsevier Sağlık Bilimleri.
Benner, P. (2001) Klinik Hemşirelik Uygulamasında Acemiden Uzmana Mükemmellik ve Güç, Hatıra Baskısı, Prentice Hall, New Jersey.
Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 109

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Eğitim ve öğretim sürecini ve süreci etkileyen değişkenleri analiz eder.
2 Hemşire olarak eğitici rolünün farkına varır.
3 Bir hemşire olarak yaşam boyu öğrenmenin önemini benimser.
4 Hemşirelik eğitimini etkileyen sosyal, teknolojik ve mesleki eğilimleri araştırır.
5 Etkili sunum yapma becerilerini kullanır.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Hemşirelikte Öğretim Dersine Giriş Dersin Amacı ve Hedefi
2 Eğitim, Öğretim ve Programlarla İlgili Temel Kavramlar I
3 Eğitim, Öğretim ve Programlarla İlgili Temel Kavramlar II
4 Yetişkin eğitim ilkeleri
5 Sağlık Eğitimi, Sağlık okur-yazarlığı
6 Danışmanlık ve İletişim
7 Olumlu Eğitim Ortamı, Eğitim, Yöntem ve Teknikleri
8 Sınav Haftası
9 Etkili Sunu Hazırlama ve Sunma Yöntemleri
10 Ölçme ve Değerlendirme, Sunum Becerileri
11 Profesyonel eğitim (İşe uyum eğitimi, Hizmet içi eğitim, Sürekli eğitim)
12 Ekip Çalışması ve Ekip Liderliği
13 Temel hemşirelik eğitimi ve felsefesi
14 Grup Çalışması ve Sunumu, Dersin değerlendirilmesi


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4 4 4 4 5 5 5 4 4 4 5 4
Ö1 4 4 4 5 4 5 5 4 4 4 5 4
Ö2 5 4 4 4 5 5 5 5 4 4 5 4
Ö3 5 4 4 5 5 5 5 4 4 4 5 4
Ö4 5 4 4 4 5 5 5 4 4 4 5 4
Ö5 4 4 4 5 5 5 5 4 4 4 5 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119358&curProgID=5634&lang=tr