Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Hemşirelik
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Bu ders öğrenci hemşirelerin hem akademik hem de hizmet ortamlarında etkili bir eğitimci olmaları adına bilgi ve pratik beceriler kazandırmak için tasarlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Ders içeriği, öğretme/öğrenme felsefesi, Eğitim, Öğretim ve Programlarla İlgili Temel Kavramlar, Yetişkin eğitim ilkeleri, Sağlık Eğitimi, Sağlık okur-yazarlığı, Danışmanlık ve İletişim, Olumlu Eğitim Ortamı, Eğitim, Yöntem ve Teknikleri, Etkili Sunu Hazırlama ve Sunma Yöntemleri, Ölçme ve Değerlendirme, Sunum Becerileri, Profesyonel eğitim (İşe uyum eğitimi, Hizmet içi eğitim, Sürekli eğitim), Ekip Çalışması ve Ekip Liderliği, Temel hemşirelik eğitimi ve felsefesi, Grup Çalışması ve Sunumu bağlamlarında öğretimi içerir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğretim Üyesi Tuba Çatak Tanyel tuba.tanyel@gedik.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Billings, D.M. ve Halstead, J.A. (2015). Hemşirelikte öğretim: Fakülte için bir rehber. Elsevier Sağlık Bilimleri. Benner, P. (2001) Klinik Hemşirelik Uygulamasında Acemiden Uzmana Mükemmellik ve Güç, Hatıra Baskısı, Prentice Hall, New Jersey.
|
|
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
|
|
|
|
|
|
|
|