Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Hemşirelik
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, bilginin ve her şeyin çok hızla yayıldığı ve tüketildiği, adeta toplumun tüketim toplumu haline geldiğimiz günümüzde, eleştirel düşünme, yapılandırılmış muhakeme ve yaratıcı problem çözmeyi kullanarak öğrencilerimizin karar verme yetkinliklerini geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Eleştirel olarak düşünmenin ne anlama geldiği, eleştirel düşünme bileşenlerinin ve becerilerinin açıklanması, geçerli ve sağlam akıl yürütme ve argümanların analizi yoluyla felsefi tartışma prosedürlerinin tanıtılması, çeşitli disiplinlerde eleştirel düşünmeye yönelik engellerin farkındalığını ortaya koyma ve eleştirel düşünme beceri ve eğilimlerinin kazandırılmasına dönük okuma ve yazma uygulamalarını içermektedir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Prof.Dr. Tülay ORTABAĞ
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Tittle, P. (2011). Critical thinking: An appeal to reason. Routledge
|
|
Dersin notları dersi veren öğretim elamanı tarafından sağlanacaktır.
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri
|
%50
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%50
|
|
|