Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7HEM411Eleştirel Düşünme ve Yayın Analizi2+2+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Hemşirelik
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, bilginin ve her şeyin çok hızla yayıldığı ve tüketildiği, adeta toplumun tüketim toplumu haline geldiğimiz günümüzde, eleştirel düşünme, yapılandırılmış muhakeme ve yaratıcı problem çözmeyi kullanarak öğrencilerimizin karar verme yetkinliklerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği Eleştirel olarak düşünmenin ne anlama geldiği, eleştirel düşünme bileşenlerinin ve becerilerinin açıklanması, geçerli ve sağlam akıl yürütme ve argümanların analizi yoluyla felsefi tartışma prosedürlerinin tanıtılması, çeşitli disiplinlerde eleştirel düşünmeye yönelik engellerin farkındalığını ortaya koyma ve eleştirel düşünme beceri ve eğilimlerinin kazandırılmasına dönük okuma ve yazma uygulamalarını içermektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Prof.Dr. Tülay ORTABAĞ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Tittle, P. (2011). Critical thinking: An appeal to reason. Routledge
Dersin notları dersi veren öğretim elamanı tarafından sağlanacaktır.

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %50
Sağlık Bilimleri %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
2
% 80

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 10 10
Laboratuvar 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 109

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Hemşirelikte eleştirel düşünme ile ilgili kavramları tanımlayabilmesi
2 Hemşirelikte eleştirel düşünmenin önemini kavrayabilmesi
3 Eleştirel düşünürün özelliklerini içselleştirebilmesi
4 Verilen sorunlara yönelik problem çözme ve karar almayı birbirinden ayırt edebilmesi
5 Hemşirelikte eleştirel düşünme sürecini basamaklarına uygun tanımlayabilmesi
6 Karşılaşılan sorunda arkadaşları ile birlikte işbirliği içinde sorunu çözebilmesi


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin Sunumu
2 Düşünme ve Eleştirel Düşünme
3 Eleştirel Düşünme İle İlgili Temel Kavramlar
4 Eleştirel Düşünme Öğeleri
5 Eleştirel Düşünme Süreci Ve Özellikleri
6 Eleştirel Düşünme Yoluyla Sorun Çözme
7 Eleştirel Düşünmenin Bireysel Yaşamdaki Yeri Ve Önemi
8 Eleştirel Düşünmenin Mesleki Yaşamdaki Yeri Ve Önemi
9 Eleştirel Düşünmede Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
10 Eleştirel Okuma
11 Eleştirel Dinleme
12 Eleştirel Yazma
13 Eleştirel Düşünme Egzersizleri
14 Dersin tekrarı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4 4 5 4 5 5 5 4 5 5 5 4
Ö1 4 4 4 5 5 5 5 4 4 4 5 5
Ö2 4 4 4 4 5 4 4 4 4 4 4 4
Ö3 4 4 4 5 4 5 4 4 5 4 4 5
Ö4 5 5 5 5 4 4 5 4 4 5 5 4
Ö5 4 5 5 4 4 4 4 5 4 4 4 4
Ö6 5 4 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119359&curProgID=5634&lang=tr