Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3HEM255Afet Yönetimi ve Afet Hemşireliği2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Hemşirelik
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı; afet tıbbında hemşirelik hizmetleri konusunda öğrencilerin yeterli bilgi ve beceri kazanmalarına katkıda bulunmaktır.
Dersin İçeriği Bu ders; Dersin Tanıtılması, Afet Kavramının Tanımı, Epidemiyolojisi, Önemi ve Sınıflandırılması ,Küresel Afetler ve Kompleks Acil Durumlar,Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik Ajanların Neden Olduğu Afetler,Afetlerde Yüksek Riskli Savunmasız Gruplar,Afetlerde Ruh Sağlığı,Afetlerde Kitlesel Yaralanmalar,Afet Triajı,Afet Hazırlığı ,Afet Planlama,Afet Yönetimi,Afet yönetiminde hemşirenin rolleri,Afet müdahalesinde yasal ve etik konular,Afet hemşireliğinde araştırma ve gelişme, ,Dersin genel değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Tuğçe Atak Meriç
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Altıntaş KH, Bayraktar N, Erden Z, Koçer B, Demiröz F. HAMER Acil ve Afet Durumlarında Sağlık Yönetimi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları; 2013.
AFAD, Açıklamalı Afet Yönetimi Terimleri Sözlüğü https://aats.afad.gov.tr/
DSÖ (2006). Acil durumlarda hemşirelik ve ebeliğin katkısı. Cenevre: Dünya Sağlık Örgütü.
Bu dersin notları, dersi veren öğretim üyesi tarafından verilecektir.

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 101

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Afetin tanımını yapar ve afetleri sınıflandırır.
2 Afet hemşireliğinin, afet yönetimi ve afetlerdeki rolünü tanımlar.
3 Afetlerin sağlık üzerine etkilerini tartışır.
4 Afet hemşireliği uygulamaları hakkında Türkiye ve Dünya uygulamalarını değerlendirir.
5 Olası bir afetin kriz durumunun nasıl yönetileceği ve organize edileceğini değerlendirir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Kavramsal çerçeve, Afetin tanımı ve sınıflandırılması
2 Dünyada ve Türkiye’de afetler
3 Afet hemşireliği, Afetlerde halk sağlığı hemşireliği
4 Afet yönetimi
5 Afetlerin sağlık üzerine etkileri
6 Afetlerin sağlık üzerine etkileri
7 KBRN (Kimyasal Biyolojik Radyolojik Nükleer) olayları, Temel ilkeler, Dekontaminasyon
8 KBRN (Kimyasal Biyolojik Radyolojik Nükleer) olayları, Temel ilkeler, Dekontaminasyon
9 Afetlerde hastane öncesi acil sağlık hizmetleri, Afet triajı
10 Hastane afet planlaması
11 Afetlerde savunmasız dezavantajlı gruplar, yerinden edilmiş insanların ve mültecilerin yönetimi
12 Afet yönetiminde teknoloji ve bilgi sistemleri
13 Afet yönetiminde teknoloji ve bilgi sistemleri
14 Dersin değerlendirilmesi


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5
Ö1 5 5 5 4 4 5 4 4 4 5 5 5
Ö2 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4 4
Ö3 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 4 4
Ö4 4 4 4 4 4 4 4 4 5 4 5 4
Ö5 5 5 4 5 4 4 5 4 4 4 4 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119363&curProgID=5634&lang=tr