Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4HEM272İngilizce - IV2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Hemşirelik
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Akademik İngilizce IV dersinde, öğrencilerin akademik metinleri dinleme, okuma, metinlerden sonuç çıkarma, metinler üzerine konuşma yapma ve gerekli dil bilgisi becerilerini edinmeleri hedeflenmektedir.Ayrıca, kısa konuşma, grup ve sınıf tartışmaları yaparak, öğrencilerin akademik konuşma ve sunum becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Akademik dil bilgisi, metin dinleme, anlama, yorumlama, sonuç çıkarma. Kısa konuşma, grup ve sınıf tartışmaları yapabilme
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Doç.Dr. Kerime Derya BEYDAĞ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Smart Choice 3, Oxford University Press, Öğretim Görevlisi tarafından paylaşılan notlar
Öğretim görevlisi tarafından paylaşılan haftalık ödevler
Bu dersin notları dersi veren öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %10
Eğitim Bilimleri %40
Sağlık Bilimleri %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 101

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler akademik içerikli dinleme ve okuma metinlerini anlayabileceklerdir.
2 Öğrenciler dinleme ve okuma metinlerini anlayıp metinlerden sonuç çıkarabileceklerdir.
3 Öğrenciler akademik metinler ve alıştırmalar sayesinde gerekli kelime ve dil bilgisi becerilerini edineceklerdir.
4 Öğrenciler kısa konuşma, grup ve sınıf tartışmaları yaparak akademik konuşma ve sunum becerilerini geliştirebileceklerdir


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Ünite 7, sayfalar 44-46 Kelime Bilgisi: Dış görünüş Dinleme: Dış görünüş ile ilgili bir konuşma Dilbilgisi: Etken ve ettirgen cümleler (have/get something done)
2 Ünite 7, sayfalar 47-49 Dinleme: Kişilik özellikleriyle ilgili aktiviteler Okuma: Moda ve dış görünüş ile ilgili okuma metni Konuşma: Dış görünüşü tarif etme Smart Choice 3, Oxford University Press, Notes shared by Lecturer
3 Ünite 8, sayfalar 50-52 Kelime: Şehir hayatı ve semt ile ilgili kelimeler Dinleme: Semt ile ilgili konuşma metni Dilbilgisi: Tip 2 koşul cümleleri Grup tartışması: Semt ve semtin iyi ve kötü yanlarıyla ilgili tartışma yapma
4 Ünite 8, sayfalar 53-55 Dinleme: Problemler ve çözümleriyle ilgili dinleme metni Akıllı Konuşma: Ne yapardı? Okuma: Öğrencilerin bahçe oluşturmaları ile ilgili okuma metni Konuşma: Nereye aitsin? konulu konuşma aktiviteleri
5 Ünite 9, sayfalar 56-58 Kelime: İnsanları tanımlama ile ilgili kelimeler Grup çalışması: Hatalar ile ilgili bir konuşma Dinleme: Bir okul günü ile ilgili dinleme metni Dilbilgisi: should have/would have
6 Ünite 9, sayfalar 59-61 Dinleme: İnsanlar ve durumlar ile ilgili dinleme metni Grup çalışması: İnsanların verdikleri kararlar ile ilgili tartışma Akıllı Konuşma: En Büyük Pişmanlığım Okuma: Etiket Uzmanına Sor Grup çalışması: Durumlar ile ilgili tartışma Konuşma: Should've/ Would've oyunu
7 Ünite 10, sayfalar 64-66 Kelime: Tanımlamada kullanılan kelimeler Grup çalışması: Gazetede bulunan gizemler ile ilgili tartışma Dinleme: Uzaylılar ve Mısır'daki piramitler ile ilgili dinleme metni Dilbilgisi: may,might,could and must have yapıları
8 Ünite 10, sayfalar 67-69 Dinleme: Gizemli olaylar ve gizem programı ile ilgili dinleme metni Grup Tartışması: Gizemli olaylar ile ilgili grup tartışması Akıllı Konuşma: Gizemli Yerler Okuma : Şaka Avcıları Konuşma: ''Hileli fotoğraf olabilirdi'' isimli konuşma aktiviteleri Grup Çalışması: İlginç bir gizem ya da teori hakkında tartışma
9 Ünite 11, sayfalar 70-72 Kelime: İcatlar ile ilgili kelimeler Grup çalışması: Favori icatlar üzerine tartışma Dinleme: İcat üzerine bir dinleme metni Dilbilgisi: Tip 3 koşullu cümleler Grup çalışması: İfade tamamlama
10 Ünite 11, sayfalar 73-75 Dinleme: İcatlar ile ilgili dinleme aktiviteleri Grup çalışması: İcatlar ile ilgili tartışma Akıllı konuşma: Kim İcat Etti ? Okuma: Lezzetli Fikirler Konuşma: Ne olmadan yaşayamazdın?
11 Ünite 12, sayfalar 76-78 Kelime: Moda dergileri ve haberler ile ilgili kelimeler Grup Çalışması: Popüler haber alma yollarıyla ilgili tartışma Dinleme: En pahalı hız cezası ile ilgili dinleme metni Dilbilgisi: Reported Speech yapısı
12 Ünite 12, sayfalar 79-81 Dinleme: Magazin hikayeleriyle ilgili dinleme aktiviteleri Grup Çalışması: İnsanların hikayelerde yaptıkları seçimler ile ilgili tartışma Akıllı Konuşma: O ne dedi? Okuma: Dans Külübü Köşe Yazısı Konuşma: Son Dakika Haberleri
13 Tekrar
14 Tekrar


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5
Ö1 5 4 4 4 4 5 5 5 5 3 3 3
Ö2 3 5 3 5 3 5 5 5 3 5 5 5
Ö3 3 3 3 3 3 3 3 3 5 3 3 5
Ö4 3 5 3 3 3 3 5 3 5 3 3 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=119372&curProgID=5634&lang=tr