Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7SBF453İŞARET DİLİ3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beslenme ve Diyetetik
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında; işitme ve konuşma engelli bireylere iletişim kurmayı kolaylaştırıcı işaret dili (parmak alfabesi) bilgi ve uygulamaları yer almaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Uzman Seren HANOĞLU
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB
Ders notları.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %85
Eğitim Bilimleri %15

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 8,50 119
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 151

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Günlük hayatta pek çok konuda Türk İşaret Dilini Kullanarak iletişim kurabilme.
2 Kendileri hakkında bilgi verebilme ve diğer kişilerle ilgili soru sorabilme.
3 Basit soru ve cevap yapılarını kullanabilme, bu dilde iletişim kurma becerisini kazanabilme.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Türk İşaret Dili Nedir? Türk İşaret Dilinin Genel Özellikleri Nelerdir?
2 Tanışma ve Nezaket Kuralları, Türk İşaret Dili Alfabesi
3 Aile ve Çevresi, Vücudumuz, Sağlık
4 Fiiller, Sıfatlar
5 Zıt Anlamlı Kelimeler, Sayılar-Matematik İşaretleri ve Ölçüleri
6 Duygular, Zaman ve Dilimleri
7 Taşıtlar ve Trafik, Renkler
8 Ara sınav
9 Okul ve Eğitim, Isıtma Araçları ve Yakacaklar
10 Giyecek ve Takılar, Yiyecek ve İçecekler
11 Ev ve Ev Eşyaları, Meslekler, Müzik ve Müzik Aletleri
12 El Takımları ve Makineler, Bitkiler ve Hayvanlar
13 Spor ve Spor Kulüpleri, Yönler, Hava ve Coğrafi Terimler
14 İsimler, Deyimler
15 Sağlık Terimleri, Meslek Adları, Hastane Birimleri
16 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 1 1 3 1 1 1 1 4 1
Ö1 1 1 3 1 1 1 1 4 1
Ö2 1 1 3 1 1 1 1 4 1
Ö3 1 1 3 1 1 1 1 4 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=133985&curProgID=5610&lang=tr