Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Çocuk Gelişimi
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin sonunda öğrenci; Otistik bozukluğa özgü ayırt edici özellikleri tanımlayabilecek .Otistik spektrum bozukluk tanı grubunda yer alan alt grupları iletişim ve dile dayalı özellikleri yönünden sınıflandırabilecek, yaygın gelişimsel bozukluğa sahip çocuklara ve ailelerine yönelik, iletişim ve dil odaklı müdahaleler konusunda öneriler geliştirebilecektir.
|
Dersin İçeriği
|
Temel kavramlar, otizm spektrum bozukluğu olan bireyler, eğitsel, psikolojik, tıbbi sınıflandırma, yaygınlık ve görülme sıklığı ve nedenleri, tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama, ekip ve işbirliği, eğitim-öğretim ortamları, bilimsel dayanaklı uygulamalar, ailelerin özellikleri, otizm spektrum bozukluğu olan bireye ve ailelerine yönelik tutumlar, ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma, Beyin fırtınası.
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Tanımsız Ders açıldığında öğretim üyesi atanacaktır.
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Lovaas, I. O. (2005). Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklara Öğretme Rehberi: Ben Kitabı. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
|
|
Ders sunumları
|
|
Ders notları
|
|
|
|
|
|