Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7CGE473Otizm Spektrum Bozukluğu2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrenci; Otistik bozukluğa özgü ayırt edici özellikleri tanımlayabilecek .Otistik spektrum bozukluk tanı grubunda yer alan alt grupları iletişim ve dile dayalı özellikleri yönünden sınıflandırabilecek, yaygın gelişimsel bozukluğa sahip çocuklara ve ailelerine yönelik, iletişim ve dil odaklı müdahaleler konusunda öneriler geliştirebilecektir.
Dersin İçeriği Temel kavramlar, otizm spektrum bozukluğu olan bireyler, eğitsel, psikolojik, tıbbi sınıflandırma, yaygınlık ve görülme sıklığı ve nedenleri, tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama, ekip ve işbirliği, eğitim-öğretim ortamları, bilimsel dayanaklı uygulamalar, ailelerin özellikleri, otizm spektrum bozukluğu olan bireye ve ailelerine yönelik tutumlar, ailelere sunulan hizmetler, destekler ve yasal haklar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Tartışma, Beyin fırtınası.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim üyesi atanacaktır.
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Lovaas, I. O. (2005). Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklara Öğretme Rehberi: Ben Kitabı. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
Ders sunumları
Ders notları

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 14 14
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 100

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 DSM-IV tanı ölçütlerine göre "otizm spektrum bozukluğu" olarak kabul edilen tanı gruplarının tanımlanması
2 Özgül iletişim bozuklukları ve Otistik bozuklukların benzerlikleri ve farklılıkları
3 Otistik olan bireylerin gelişimsel olarak değerlendirilmesi
4 Otistiklerde gözlenen davranış problemleri ve kullanılan müdahale yaklaşımları
5 Rett Sendromu, Asperger Sendromu, Otistik bozukluk, Çocukluğun Dezintegratif Bozukluğu ve Başka Türü Adlandırılamayan Yaygın Gelişimsel Bozukluklara özgü iletişim ve dil özelliklerinin belirlenmesi ve desteklenmesi


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Otizme ilişkin tanımlar
2 DSM-IV tanı ölçütlerine göre otistik spektrum bozukluk olarak kabul edilen tanı gruplarının tanımlanması
3 Rett Sendromu
4 Asperger Sendromu
5 Otistik bozukluk
6 Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
7 Yaygın gelişimsel bozukluk Nedenleri
8 Ara sınav
9 Tanılama
10 Aile Katılımı
11 Müdahale yaklaşımları
12 Müdahale Yaklaşımları
13 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları
14 Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Planları
15 Dönem Sonu Tartışma
16 Final sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 3 5 4 4 3 4 4 5 3 3 4 4 3
Ö1 5 5 3 5 4 5 3 5 4 3 5 4 3
Ö2 4 5 3 5 2 3 4 5 2 3 5 4 2
Ö3 3 5 4 3 5 4 3 5 4 2 3 5 4
Ö4 2 3 5 4 2 3 5 4 2 3 5 4 2
Ö5 3 5 5 4 2 3 5 4 2 3 5 4 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=133989&curProgID=5591&lang=tr