Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8BES428Kariyer Geliştirme II3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Beslenme ve Diyetetik
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı gelişim süreci içerisinde bireylerin ilgi, yetenek ve değerleri doğrultusunda bireyi tanıma, kariyer gelişim kuramlarına göre kariyeri planlama ve örgün eğitim sonrası kariyer planlamasında neler yapılabileceğine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırmaktır
Dersin İçeriği Kariyer kavramı Kariyer planlaması Kariyer planlamasnının mesleki danışmanlıkla ilişkisi Bireysel kariyer gelişimi Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri İş görüşmesi Kariyer planlama süreci Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi Kariyer danışmanlığının okullarda uygulanabilirliği Yaşam boyu kariyer planlaması Emeklilikte kariyer planlaması
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. RABİA MELDA KARAAĞAÇ
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Merve Özvar
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Owen, F. K. (2018). Üniversite öğrencilerinin kariyer gelişim ihtiyaçları. Yaşadıkça Eğitim, 32(2), 28-39.
Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %50
Alan Bilgisi %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Ara Sınavlar 1 21 21
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 42 42
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 175

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler kariyer planlamasının prensiplerini ifade eder.
2 Öğrenciler kariyer planlamasının yöntem ve tekniklerini kullanır ve karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini tartışır.
3 Öğrenciler kariyer gelişimini açıklar.
4 Öğrenciler eğitsel derecelendirmeye göre kariyer gelişim süreci ve hizmetlerini planlar.
5 Kariyer planlamasında bireylere yaşam boyu yardımcı olur


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Kariyer kavramı
2 Kariyer planlaması
3 Kariyer planlamasının mesleki danışmanlıkla ilişkisi
4 Bireysel kariyer gelişimi
5 Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri
6 İş görüşmesi
7 Kariyer planlama süreci
8 Ara sınav haftası
9 Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi
11 Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği
12 Kariyer planlamasının okullarda uygulanabilirliği
13 Yaşam boyu kariyer planlaması
14 Emeklilikte kariyer planlaması
15 Genel tekrar haftası
16 Final Haftası


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 1 1 2 1 2 1 2 1 2
Ö1 1 2 1 2 1 2 1 2 2
Ö2 1 1 2 1 2 1 2 1 2
Ö3 1 1 2 1 2 1 2 1 2
Ö4 1 1 2 1 2 1 2 1 2
Ö5 1 1 2 1 2 1 2 1 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=152983&curProgID=5610&lang=tr