| Yarıyıl | Kodu | Adı | T+U+L | Kredi | AKTS | Son Güncelleme Tarihi |
| 7 | SBF453 | İşaret Dili | 3+0+0 | 2 | 6 | 28.02.2024 |
|
Dersin Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
|
Bölümü / Programı
|
Hemşirelik
|
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
|
Dersin Amacı
|
İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek, öğretmek ve sosyal yaşam içerisinde gerektiğinde bu dili kullanma becerisi kazandırmak.
|
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders kapsamında; işitme ve konuşma engelli bireylere iletişim kurmayı kolaylaştırıcı işaret dili (parmak alfabesi) bilgi ve uygulamaları yer almaktadır.
|
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
|
Dersi Verenler
|
Uzman Seren HANOĞLU
|
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
|
Kaynaklar
|
Türk İşaret Dili Sözlüğü,MEB
|
|
Ders Notları
|
Ders notları.
|
Ders Yapısı
|
Sosyal Bilimler
|
%85
|
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%15
|
|
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Değerlendirme Ölçütleri
|
Yarıyıl Çalışmaları
|
|
Ara Sınav
|
1
|
%
40
|
|
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
1
|
%
60
|
|
Toplam :
|
2
|
%
100
|
AKTS Hesaplama İçeriği
|
İş Yükü
|
Toplam İş Yükü (Saat)
|
|
Ders Süresi
|
14
|
3
|
42
|
|
Sınıf Dışı Ç. Süresi
|
14
|
3
|
42
|
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
|
Ara Sınavlar
|
1
|
15
|
15
|
|
Yarıyıl Sonu Sınavı
|
1
|
30
|
30
|
|
Toplam İş Yükü
| |
|
AKTS Kredisi : 6
157
|
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
| Sıra No | Açıklama |
|
1
| Günlük hayatta pek çok konuda Türk İşaret Dilini Kullanarak iletişim kurabilme. |
|
2
| Kendileri hakkında bilgi verebilme ve diğer kişilerle ilgili soru sorabilme. |
|
3
| Basit soru ve cevap yapılarını kullanabilme, bu dilde iletişim kurma becerisini kazanabilme. |
Ders Konuları
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Dökümanlar |
| 1 |
İşitme ve konuşma engellilik- işaret dili
|
|
|
| 2 |
Türk işaret dilinin tarihçesi ve gelişimi
|
|
|
| 3 |
İşaret dili alfabesi-tanışma ifadeleri
|
|
|
| 4 |
Zamirler - İnsan İlişkileri
|
|
|
| 5 |
Basit Fiiller
|
|
|
| 6 |
Akraba İlişkileri
|
|
|
| 7 |
Temel Kavramlar
|
|
|
| 8 |
Ara sınav
|
|
|
| 9 |
Günler - Aylar - Sayılar
|
|
|
| 10 |
İller - İlçeler
|
|
|
| 11 |
Eğitim-Sosyal Aktivite
|
|
|
| 12 |
Fiiller
Renkler – Yiyecekler – İçecekler
|
|
|
| 13 |
Sessiz film ve işaret diliyle seslendirme
çalışması
|
|
|
| 14 |
Engelli bireyle çalişma
|
|
|
| 15 |
Final Sınavı
|
|
|
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek
https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=153983&curProgID=5634&lang=tr