Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3HEM261Kritik Düşünme Becerileri2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrenciye mezun olmadan önce yaşam olayları ve mesleki problemler ve durumlara yönelik olarak eleştirel düşünme becerisi kazandırarak, durumlara yönelik çözüm yollarını geliştirmek
Dersin İçeriği Bu ders, eleştirel düşünme kavramı hakkında genel bir bakış açısı oluşturmayı ve öğrencinin bu beceriyi iş ortamında kullanma becerisini kolaylaştırmayı sağlayacaktır. İnsanın temel yaşam örüntülerine yönelik problem çözmeye özgü eleştirel düşünme stratejileriniuygulayarak öğrencinin mesleki davranışlarını geliştirmeye odaklanılır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma (discussion) metodu
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim üyesi atanacaktır.
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ders notları, PowerPoint sunumlar, tıbbi dergiler ve yayınlar
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Ara sınav, Yarıyıl sonu sınavı

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %10
Sağlık Bilimleri %70
Alan Bilgisi %20

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 12 12
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 92

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Eleştirel düşünme kavramını tanımlar
2 Eleştirel düşünür olma özelliklerini sayabilir
3 Eleştirel düşünme yeteneğini etkileyen olumlu ve olumsuz faktörleri sayabilir
4 Eleştirel düşünme becerisini mesleki uygulamada ve günlük hayatta nasıl kullanacağını tanımlayabilir


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş: Düşünme nedir ve neden önemlidir?
2 Eleştirel düşünme süreçleri ve özellikleri
3 Eleştirel düşünmenin yaşamdaki yeri ve önemi: Kutunun Dışında Düşünme
4 Zihin Haritası
5 Eleştirel düşünme yöntemi olarak altı şapkalı düşünme tekniği
6 Eleştirel düşünme yöntemi olarak altı şapkalı düşünme tekniği: Olgu Tartışması
7 Olgu sunumları- vize
8 Vize Sınavı
9 Eleştirel düşünme yoluyla sorun çözme-mantık
10 Argüman Değerlendirme- Mantık yanılgıları
11 Düşünme tarihi ve felsefesi
12 Düşünme tarihi ve felsefesi
13 Eleştirel düşünme egzersizleri-teori ve pratik çıkmazı
14 Eleştirel düşünme egzersizleri- bir konuda iyi, kötü ve ilginç olanı ayırt etme
15 Gerçek, bilgi ve inanç
16 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13
Tüm 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 3
Ö1 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Ö2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Ö3 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Ö4 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=154018&curProgID=5591&lang=tr