Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5HEM363Kişilerarası Şiddet ve Yönetimi2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders şiddet kavramını tanımlayan ve etiyolojisini irdeleyebilen, şiddetin birey ve toplum üzerindeki etkilerinin farkında olup etkileri azaltma ve yönetmeye yönelik stratejileri uygulayan hemşireler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Bu ders şiddet tanımı, kişilerarası şiddetin etiyolojisi ve kişilerarası şiddetim yönetimi konularını içermektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Tartışma, Soru Cevap.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim üyesi atanacaktır.
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 3. Başar, F., & Demirci, N. (2015).Toplumsal cinsiyet eşitsizliği ve şiddet. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 2(1), 41-52.
4. Bjorkly, S. (2005). Psychological Theories of Aggression: Principles and Application to Practice. In Violence in Mental Health Settings Causes, Consequences, Management, eds. Richter, D. Whittington, R. Springer Publishing, NewYork.
5. Günaydın, N., & Kutlu, Y. (2012). Experience of workplace violence among nurses in health-care settings. Journal of Psychiatric Nursing, 3(1), 1-5.
1. Abay, E. Tuğlu, C. (2000). Şiddet ve Agresyonun Nörobiyolojisi. Klinik Psikiyatri, 3.
2. Arkadas-Thibert, A ve Salman, HF (2013). Çocuğa Karşı Şiddeti İzleme ve Göstergeleri Kılavuzu. Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF) Türkiye Temsilciliği, Ankara.
6. Whittington, R. Richter, D. (2005). Interaction in the Escalation of Violence in Mental HealthSettings. In Violence in Mental Health Settings Causes, Consequences, Management, eds. Richter, D. Whittington, R. Springer Publishing, NewYork.
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Ders notları

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 91

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenci, şiddet kavramını bilir ve türlerini sayar ve kişilerarası şiddetin etiyolojisini irdeler.
2 Öğrenci, kişilerarası şiddetin birey ve toplum üzerindeki etkisini irdeler ve şiddeti azaltma ve yönetme stratejilerini bilir ve uygular.
3 Öğrenci, kişilerarası şiddetin önlenmesi ve yönetimi konusunda tartışabilir ve bu konularda bireysel ve mesleki sorumlulukların neler olduğunu açıklayabilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Derse giriş
2 Kişilerarası şiddet tanımı ve türleri
3 Kişilerarası şiddet etyolojisi (psikolojik ve sosyal kuramlar) I
4 Kişilerarası şiddet etyolojisi (psikolojik ve sosyal kuramlar) II
5 Çocuklara ve gençlere yönelik şiddet
6 Partner (eş) şiddeti
7 Yaşlıya ve dezavantajlı gruplara (engelli bireyler, göçmen ve mülteciler vb.) yönelik şiddet I
8 Ara Sınav
9 Yaşlıya ve dezavantajlı gruplara (engelli bireyler, göçmen ve mülteciler vb.) yönelik şiddet
10 İş yerinde ve sağlık kurumlarında şiddet
11 Kadına yönelik şiddet
12 Kişilerarası şiddetin önlenmesi, kişilerarası şiddet yönetimi
13 Kişilerarası şiddetin önlenmesi, kişilerarası şiddet yönetimi II
14 Kişilerarası şiddet yönetiminde hemşirenin rol ve sorumlulukları
15 Dersin değerlendirilmesi
16 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9
Tüm 1 1 1 1 1 1
Ö1 2 2 2 2 2 2
Ö2 1 1 1 1 1 1
Ö3 1 1 1 1 1 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=154021&curProgID=5591&lang=tr