Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Çocuk Gelişimi
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Bu ders şiddet kavramını tanımlayan ve etiyolojisini irdeleyebilen, şiddetin birey ve toplum üzerindeki etkilerinin farkında olup etkileri azaltma ve yönetmeye yönelik stratejileri uygulayan hemşireler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders şiddet tanımı, kişilerarası şiddetin etiyolojisi ve kişilerarası şiddetim yönetimi konularını içermektedir.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma, Soru Cevap.
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Tanımsız Ders açıldığında öğretim üyesi atanacaktır.
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
3. Başar, F., & Demirci, N. (2015).Toplumsal cinsiyet eşitsizliği ve şiddet. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 2(1), 41-52. 4. Bjorkly, S. (2005). Psychological Theories of Aggression: Principles and Application to Practice. In Violence in Mental Health Settings Causes, Consequences, Management, eds. Richter, D. Whittington, R. Springer Publishing, NewYork. 5. Günaydın, N., & Kutlu, Y. (2012). Experience of workplace violence among nurses in health-care settings. Journal of Psychiatric Nursing, 3(1), 1-5. 1. Abay, E. Tuğlu, C. (2000). Şiddet ve Agresyonun Nörobiyolojisi. Klinik Psikiyatri, 3. 2. Arkadas-Thibert, A ve Salman, HF (2013). Çocuğa Karşı Şiddeti İzleme ve Göstergeleri Kılavuzu. Birleşmiş Milletler Çocuklara Yardım Fonu (UNICEF) Türkiye Temsilciliği, Ankara. 6. Whittington, R. Richter, D. (2005). Interaction in the Escalation of Violence in Mental HealthSettings. In Violence in Mental Health Settings Causes, Consequences, Management, eds. Richter, D. Whittington, R. Springer Publishing, NewYork.
|
|
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
|
|
Ders notları
|
|
|
|
|
|