Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6HEM378Bebek ve Çocuk İzlemi2+0+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders sağlam çocukların izlem süreçlerinde anne babaların, gebelerin, sağlık personellerinin çocuk izleminde sorumluluğu olan ve olacak olan herkesin sağlam çocuk izlemi hakkında bilgilendirilmesini amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Bu ders tüm çocukların büyüme ve gelişmelerinin izlenmesini, sağlık durumunun değerlendirilmesini ve aşı ve sağlık eğitimi gibi hizmetlerin sunulmasını içermektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu,
Tartışma (discussion) metodu, Beyin fırtınası
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Tanımsız Ders açıldığında öğretim elemanı atanacaktır.
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 1. TC Sağlık Bakanlığı. Bebek Çocuk Ergen İzlem Protokolleri (2008). https://hsgm.saglik.gov.tr/depo/birimler/cocuk_ergen_db/dokumanlar/yayinlar/Kitaplar/Bebek_Cocuk_Ergen_Izlem_Protokolleri_2018.pdf
2.McLeod RP (2014). System Specific Assessment. In: Pediatric Physical Examination An Illustrated Handbook (Ed. Duderstadt KG). 2nd Edition. Elsevier/Mosby, pp: 64- 288
3. Sönmez Düzkaya D, Özata Keskin N, Akay H, Doğru Evcimen K, Yakut t (2015). Çocuk Hemşireliği Protokolleri. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, ss: 115-147.
Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 91

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenci sağlam çocuk izleminin temel basamaklarını sayabilir.
2 Öğrenci sağlam çocuk izleminin sıklığını ve gereken taramaları bilir.
3 Öğrenci çocuk izleminin önemi bütüncül bir şekilde değerlendirebilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Derse Giriş
2 Bebek ve çocuklarda sağlıklı büyüme ve gelişme
3 Ülkemizde bebek ve çocuk izlem sıklığı, bebek ve çocuk izlemde öykü alma
4 Bebek ve çocuklarda fiziksel değerlendirme (yaşam bulguları, boy uzunluğu ölçme, deri değerlendirmesi, baş-yüz ve göz değerlendirmesi, kulak-burun-ağız değerlendirmesi, solunum sistemi değerlendirmesi, genital bölge değerlendirmesi, ekstremite değerlendirmesi) I
5 Bebek ve çocuklarda fiziksel değerlendirme (yaşam bulguları, boy uzunluğu ölçme, deri değerlendirmesi, baş-yüz ve göz değerlendirmesi, kulak-burun-ağız değerlendirmesi, solunum sistemi değerlendirmesi, genital bölge değerlendirmesi, ekstremite değerlendirmesi) II
6 Bebek ve çocuklarda fiziksel değerlendirme (yaşam bulguları, boy uzunluğu ölçme, deri değerlendirmesi, baş-yüz ve göz değerlendirmesi, kulak-burun-ağız değerlendirmesi, solunum sistemi değerlendirmesi, genital bölge değerlendirmesi, ekstremite değerlendirmesi) III
7 Bebek ve çocuklarda fiziksel değerlendirme (yaşam bulguları, boy uzunluğu ölçme, deri değerlendirmesi, baş-yüz ve göz değerlendirmesi, kulak-burun-ağız değerlendirmesi, solunum sistemi değerlendirmesi, genital bölge değerlendirmesi, ekstremite değerlendirmesi) IV
8 Ara Sınav
9 Yaşa uygun beslenme
10 Bebek ve çocuklarda motor, duygusal ve entelektüel gelişme
11 Bebek ve çocuklarda nörolojik değerlendirme (refleksler)
12 Bebek ve çocuklarda bağışıklık ve aşılama
13 Bebek ve çocuklarda sık görülen hastalıklar ve erken tanı, sağlık eğitimi ve danışmanlık I
14 Bebek ve çocuklarda sık görülen hastalıklar ve erken tanı, sağlık eğitimi ve danışmanlık II
15 Dersin Değerlendirilmesi
16 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 2 3 2 2 3 4 2 4 2 2 1 4
Ö1 2 3 2 2 3 4 2 4 2 2 1 4
Ö2 2 3 2 2 3 4 2 4 2 2 1 4
Ö3 2 3 2 2 3 4 2 4 2 2 1 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=154037&curProgID=5611&lang=tr