Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin, beyin gelişimi ve motor performans, beden algısı, motor gelişim dönemleri, gelişimi etkileyen faktörler, fiziksel büyüme, büyümeyi etkileyen etmenler ve fiziksel büyümenin değerlendirilmesi, motor gelişim değerlendirilmesi, motor gelişimi destekleyici çalışmalar, ev-okul ve açık alanlarda uygulanabilecek çocuklara özgü egzersiz programları ve çevre düzenleme konularında bilgi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Motor gelişimde temel konular, 0-18 yaşlar arasındaki (bebeklik, ilk çocukluk, orta çocukluk ve ergenlik dönemlerindeki) çocuklarda motor gelişim süreci ve özelikleri, motor gelişimi etkileyen faktörler; motor becerilerin tanımlanması, değerlendirilmesi ve motor becerilerde yeterlilik kavramlarının incelenmesi; 0-18 yaşlar arasındaki çocukların motor gelişimlerinin izlenmesi, iç ve dış mekânlarda motor gelişimi destekleyici uygulama örnekleri, materyal kullanımı ve çevre düzenlemesi.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım (Takrir, Sunma) Metodu, Soru-Cevap Metodu, Tartışma (discussion) metodu, Beyin fırtınası
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Tanımsız Ders açıldığında öğretim elemanı atanacaktır.
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Özer, S. D., Özer, K. (2000). Çocuklarda Motor Gelişim. Kazancı Kitap Tic. A.Ş. İstanbul. Thomas, J. R., Lee, A. M. Thomas, K. T. (1989). Physical Education for Children Daily Lesson Plans. U.S.A.
|
|
Ders sunumları
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri
|
%20
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%10
|
|
Alan Bilgisi
|
%70
|
|
|