Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
-1SYP202Girişimciler İçin Stratejik Yönetim ve Pazarlama3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Bankacılık ve Sigortacılık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencileri girişimcilik, stratejik yönetim ve pazarlama konusundaki bilgi ve becerilerini arttırmak suretiyle stratejik girişimcilik konusunda motive etmektir.
Dersin İçeriği Girişimcilik, girişimcilik türleri, stratejik girişimcilik, stratejik yönetim, stratejik analiz, strateji alternatifleri, pazarlama, hedef pazar seçimi, pazarlama karması, pazarlama stratejileri.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ders klasik anlatma, soru sorma, öğrenciyi analitik düşünmeye teşvik etme ve karşılıklı tartışma yöntemiyle öğretilecektir.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. .
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Erdoğan, Zafer (Ed.), KOSGEB Girişimcilik El Kitabı.
Akdemir, Ali ve Ulukan, İbrahim Cemil (Ed.) (2018), Stratejik Yönetim, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Torlak, Ömer ve Özmen, Müjdat (Ed.) (2019), Pazarlama İlkeleri, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Ders notları LMS üzerinden paylaşılacaktır.
Ara sınav, yarıyıl sonu sınavı

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %90
Alan Bilgisi %10

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 129

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Girişimci, girişimciliğin gelişimi, girişimcinin nitelikleri ve türlerini öğrenir.
2 Girişimcilik ve stratejik yönetim ilişkisini kavrar.
3 Stratejik yönetim, stratejik analiz, strateji alternatifleri konusunda farkındalık kazanır.
4 Pazarlama ile ilgili temel kavramları, pazarlama karmasını ve pazarlama stratejilerini kavrar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Girişimcilikle İlgili Temel Kavramlar
2 Girişimciliğin Tarihsel Gelişimi
3 Girişimcilik Türleri
4 Girişimcilik ve Stratejik Yönetim İlişkisi
5 Stratejik Girişimcilik
6 Stratejik Yönetimle İlgili Temel Kavramlar
7 Stratejik Analiz
8 Stratejik Amaçların Belirlenmesi
9 Strateji Alternatifleri
10 Stratejilerin Analizi, Seçimi ve Uygulanması
11 Pazarlamanın Konusu, Kapsamı ve Gelişimi
12 Hedef Pazar Belirleme ve Konumlandırma
13 Pazarlama Karması
14 Pazarlama Stratejileri


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14
Tüm 4 3 3
Ö1 4 3 3
Ö2 4 3 3
Ö3 4 3 3
Ö4 4 3 4 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=156035&curProgID=59&lang=tr