Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
-1İMÇ355İnsan ve Çevre3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı;
1. “Ekoloji” kavramının çevre ve sürdürülebilirlik kavramları ile olan ilişkisini tartışmaktır.
2. Ekosistem ile kentsel yapılanma arasındaki ilişkiyi iç mimarlık mesleğinin tartışmaları içinde incelemektir.
3. İç mimarlık mesleğinin insan ve ekoloji açısından toplumsal sorumluluğunu ve önemini kavratmaktır.
4. Ekoloji ve iç mimarlık ilişkisi üzerinden gelişen uygulamaları incelemektir.
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında ekosistemin bir parçası olan insanın rolü ve kentsel yapılanmanın aktörü olarak sorumlulukları anlatılır. Çevre ve sürdürülebilirlik kavramları eleştirel bir bakış açısıyla tartışılarak ekoloji kavramının önemi öne çıkarılır. Ekosisteme uygun tasarımların olanakları üzerine tartışmalar yapılır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Candan AYLA
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Tümertekin, E. (2014). İstanbul, İnsan ve Mekân. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt.
Keleş, R., Çoban, A., & Hamamcı, C. (2016). Çevre Politikası. Ankara: İmge.
Teori.
Alanla ilgili kitaplar, makaleler, belgeseller
Haftalık okumaların eleştirel değerlendirilmesi
Dönem içi ara sınav ve yarı yıl sonu final sınavu


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Ödev 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Veri yok

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Ekoloji ve çevre kavramlarını eleştirel bir şekilde ele alır.
2 Coğrafya kavramının mesleki düşünme becerisine katkısını öğrenir.
3 Ekolojik tasarım bakış açısı kazanır.
4 Ekoloji ve insan kavramlarını ilişkisel bir şekilde düşünme becerisi kazanır.
5 Ekolojik açıdan toplumsal sorumluluk alanlarını tanımlama becerisi kazanır.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Rasyonalizm, modernite ve aydınlama düşüncesi Kant, I: Aydınlanma Nedir? Heynen, H. (2011). Mimarlık ve Modernite Bir Eleştiri. (Çev. Nalan Bahçekapılı & Rahmi Öğdül). (s. 1-29). İstanbul:Versus.
2 Rasyonalizm ve Modernite İlişkisi Doğa, insan İkililiği Üzerine Çoban, A. (2014). Doğa Toplum ve Yöntem. Içinde H. Reyhan, A. Mutlu, H. H. Doğan, & A. S. Reyhan (Ed.), Sosyal Çevre Bilimleri. Ankara: Siyasal.
3 İnsan ve Ekosistem İlişkisine Montesquieu, İbn-i Haldun ve Fernand Braudel Bakmak Montesquieu. (2017). Kanunların Ruhu Üzerine. (B. Günen, Çev.). (s.289-307). İstanbul: Can. Kızılçelik, S. (2006). Sosyolojide Coğrafyacı Görüşler: İbn-i Haldun, Montesquıeu, Fernand Braudel, Eksininde Bir Değerlendirme. Sosyoloji ve Coğrafya, Hazırlayan: Eğribel Ertan ve Özcan Ufuk, 138-156.
4 İnsan ve Ekosistem İlişkisine Montesquieu, İbn-i Haldun ve Fernand Braudel Bakmak Braudel, F. (2015). Akdeniz, Tarih, Mekân, İnsanlar ve Miras. (N. Erkurt, Çev.). İstanbul: Metis.
5 İnsan ve Ekosistem İlişkisine Montesquieu, İbn-i Haldun ve Fernand Braudel Bakmak. Şahin, C., Belge, R. (2016). İbn-i Haldun’da Coğrafi Determinizm, Akademik Bakış, (57), (439-467). İbn-i Haldun. (2015). Mukaddime I, II. (T. Dursun, Çev.). İstanbul: Kaynak.
6 Ekoloji, Çevrecilik, Sürdürülebilirlik kavramları ve eleştirisi “Çevrecilik,” G. Atılgan ve E. A. Aytekin (Haz.) Siyaset Bilimi: Kavramlar, İdeolojiler, Disiplinler Arası İlişkiler, 3. Basım, Yordam, İstanbul, 2013, 455-473. İdem, Ş. (2002). Toplumsal Ekoloji Nedir? Ne Değildir?. Toplumsal Ekoloji, 1, 7-20. “‘Sürdürülebilir Kalkınma' Tartışması Ekseninde Bergama Köylü Direnişi,” D. Yıldırım ve E. Haspolat (Der.) Değişen İzmir'i Anlamak, Phoenix Yayınevi, Ankara, 2010, 561- 599. Yeni, O. (2014). Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma: Bir Yazın Taraması. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(3), 181-208. Zegers, P. (2003). Politik Ekoloji’nin Karanlık Yüzü. Toplumsal Ekoloji, 3.
7 Ara Sınav
8 Ara Sınav
9 Ekoloji, Çevrecilik, Sürdürülebilirlik kavramları ve Mimarlık/İç Mimarlık “Çevreciliğin İdeolojik Unsurlarının Eklemlenmesi,” Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, Cilt 57, Sayı 3, 2002, 3-30. Aytis, S., Polatkan, I. Ekolojik Mimarlık Kavramı ve Temel İlkeleri. https://www.academia.edu/8004303/Ekolojik_Mimarl%C4%B1k_Kavram%C4%B1_ve_Temel_%C4%B0lkeler Ciravoğlu, A. Sürdürülebilir Mimarlık: Eskimiş Kavrayışlarla Yeni Söylemler Arasında http://www.mimarlikdergisi.com/index.cfm?sayfa=mimarlik&DergiSayi=290&RecID=1699
10 Ekoloji, Çevrecilik, Sürdürülebilirlik kavramları ve Mimarlık/İç Mimarlık Ozcam, I. Sürdürülebilir Tasarım Kavramında Temel İlkelerin Yapı-Toplum Ölçeğinde Değerlendirilmesi. https://www.academia.edu/8004345/S%C3%BCrd%C3%BCr%C3%BClebilir_Tasar%C4%B1m_Kavram%C4%B1nda_Temel_%C4%B0lkelerin_Yap%C4%B1-Toplum_%C3%96l%C3%A7e%C4%9Finde_De%C4%9Ferlendirilmesi Yazgan, B. (2008), II. Dünya Savaşı Sonrası Sistemci Ekoloji ve 1960’lardan İtibaren Mimarlıkta Çevre Bilinçli Yaklaşımlar, Mimarlık, (340), http://www.mimarlikdergisi.com/index.cfm?sayfa=mimarlik&DergiSayi=290&RecID=1702
11 Metropolis filmi tartışmaları
12 Ekümenopolis filmi tartışmaları
13 Ekolojik İç mimarlık tasarımları
14 Ekolojik İç Mimarlık tasarımları


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=156268&curProgID=5718&lang=tr